«شان کانری» بالاتر از «دنیل کرگ» بهترین «جیمز باند» تاریخ شناخته شد

هواداران «شان کانری» را به عنوان بهترین «جیمز باند» تاریخ برگزیدند. دوست‌داران چندگانه‌ی مأمور ۰۰۷ اخیراً در نظرسنجی «ریدیو تایمز» مشارکت کرده و بهترین نسخه‌ از جاسوس بریتانیایی را انتخاب کرده‌اند. کانری در این نظرسنجی از ۱۴ هزار نفر در صدر قرار گرفته و ۵۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

کانری ۸۹ ساله و اسکاتلندی اولین بازیگر نقش‌های «جیمز باند» بود و اولین بار در سال ۱۹۶۲ در فیلم «دکتر نو» با تاکسیدوی سیاه باند دیده شد. داستان این فیلم در جامائیکا روی می‌داد و در مورد ناپدید شدن همکارش بود. این در حالی است که «ایان فلمینگ» خالق شخصیت باند در رمان‌ها، ابتدا تمایلی به بازی کانری در این نقش نداشت. از جمله دیگر گزینه‌های بازی در این فیلم «کری گرنت» بود.

اما کانری در نهایت هفت بار در فیلم‌های ۰۰۷ شامل «فقط دو بار زندگی می‌کنی»، «از روسیه با عشق»، «تاندربال»، «الماس‌ها ابدی‌اند»، «پنجه‌طلایی» و «هرگز نگو هرگز» ظاهر شد.

در اولین دور از رأی‌گیری کانری بر «دنیل کرگ» غلبه کرد که نه تنها «جیمز باند» کنونی است، بلکه سابقه‌ی او طولانی‌تر از سایر بازیگران است. در سال ۲۰۱۹ کرگ از رکورد ۵۱۱۹ روز/۱۴ سال «سر راجر مور» گذر کرد. کرگ ۵۲ ساله در سال ۲۰۰۶ با «کازینو رویال» دوران بازیگری خود در این نقش را آغاز کرد.

«پیرس برازناهان» نیز در دور دیگری از رأی‌گیری با اختصاص دادن ۷۶ درصد آرا به خود بر «جورج لازنبی» غلبه کرد، در حالی که مور در مقابل «تیموتی دالتون» تنها ۴۱ درصد آرا را دریافت کرد. به این ترتیب کانری، دالتون و برازناهان در دور پایانی در مقابل هم قرار گرفتند و کانری با ۴۴ درصد در صدر قرار گرفت و به دنبال او دالتون با ۳۲ و برازناهان با ۲۳ درصد آرا در رده‌های بعدی ایستادند.

قسمت بعدی چندگانه‌ی باند با آخرین نقش‌آفرینی کرگ در نقش مأمور ۰۰۷ تحت عنوان «وقتی برای مردن نیست» پاییز آینده اکران خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *