شایعه اخراج زک اسنایدر از دی‌سی

چندی پیش گزارشاتی مبنی بر اخراج زک اسنایدر (Zack Snyder) از پروژه‌ی Justice League «لیگ عدالت» منتشر شد؛ ولی اکنون جیم لی (Jim Lee) اعلام کرد که این گزارشات بی‌پایه اساس‌اند و واقعیت ندارند. زک اسنایدر، بعد از کارگردانی فیلم Man Of Steel «مرد پولادین» توسط کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) انتخاب شد تا تولید فیلم‌های دیگر جهان توسعه یافته دی‌سی را برعهده بگیرد. اسنایدر در همکاری‌های بعدی خودش با کمپانی برادران وارنر، در جایگاه کارگردانی فیلم Batman V Superman: Dawn Of Justice «بتمن برعلیه سوپرمن: طلوع عدالت» و پروژه دو قسمتی Justice League قرار گرفت. او علاوه بر کارگردانی این فیلم‌ها، در پروژه‌ی Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» نیز حضور داشت و به عوامل سازنده‌ی این فیلم مشاوره می‌داد.

نگاه تاریک و خشنی که اسنایدر در فیلم Batman V Superman داشت، موجب شد تا این فیلم نظرات مثبت منتقدان را برانگیزد و پس از آن شایعاتی منتشر شد؛ این شایعات مبنی بر تمایل استودیو برادران وارنر به ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم بود. پس از آن، اسنایدر به سرعت کارگردانی پروژه‌ی Justice League را برعهده گرفت و در ماه می سال ۲۰۱۷ اعلام کردند که او به دلیل رویداد غم‌انگیزی که تجربه کرده است، از صندلی کارگردانی این فیلم کنار رفته است. پس از اسنایدر، جاس ویدون (Joss Whedon) کارگردانی فیلم Justice League را برعهده گرفت و به طرز نگاه اسنایدر وفادار ماند و مانند او این فیلم را ادامه داد؛ ولی با این‌حال، با کمی دقت می‌شود متوجه شد که این فیلم ترکیب تلاش و مدل فیلم‌سازی دو کارگردان متفاوت است.

پس از اتفاقاتی که ذکر کردیم، شایعاتی منتشر شد که می‌گفت اسنایدر از طرف کمپانی برادران وارنر اخراج شده است و در قسمت دوم فیلم Justice League همکاری نخواهد داشت. اکنون می‌دانیم که براساس صحبت‌های جیم لی (همکار ناشر کمپانی دی‌سی)، این گزارشات صحت ندارند. لی اخیرا در نمایشگاه Calgary Comic & Entertainment دیداری با طرفداران کتاب‌های مصور دی‌سی داشت و در آن دیدار، یکی از حضار درباره اخراج اسنایدر از او سؤال کرد و او در جواب این فرد گفت:

اسنایدر خودش انتخاب کرد تا از کارگردانی این پروژه کنار برود تا بتواند همراه خانواده‌اش باشد.

زمانی که فیلم Justice League منتشر شد، بسیاری از طرفداران اسنایدر درخواست کردند که نسخه‌ی اصلی کار اسنایدر در این فیلم، منتشر شود. از زمانی که ویدون وارد این پروژه شد، تغییرات قابل توجه زیادی را در داستان اعمال کرد که بخش بزرگی از آن مربوط به شخصیت سوپرمن بود. به هرحال، مشخص نیست که کار اسنایدر چقدر کامل و یا بهتر از کار ویدون بوده است، ولی حقیقت این است که فیلم Justice League در جایگاه کم‌فروش‌ترین فیلم جهان توسعه‌یافته دی‌سی قرار دارد و به‌نظر نمی‌رسد که کمپانی برادران وارنر به سرعت و در آینده‌ای نزدیک قصد ساخت قسمت دوم آن‌را داشته باشد.

از طرفی خود اسنایدر، در تلاش بود تا آتش درخواست طرفداران مبنی بر پخش نسخه‌ی اصلی کار اسنایدر را سرد کند؛ او برای انجام این کار، تصاویر مربوط به صحنه‌های حذف شده را در فضای مجازی منتشر می‌کرد و به سؤالات طرفدارانش پاسخ می‌داد. چندی پیش جی اولیوا (Jay Oliva) که یکی از کارگردانان انیمیشن استودیو دی‌سی است، اعلام کرد که اسنایدر قصد دارد تا در پنج پروژه کمپانی دی‌سی همکاری داشته باشد و فیلم Justice League سومین فیلم از این پنج فیلم بوده است. از طرفی اکنون استودیو دی‌سی در فکر ساخت فیلم‌های جدیدی مانند فیلم Birds Of Prey و فیلم بدون نام مربوط به شخصیت جوکر است که به‌خاطر طرز نگاه خاص اسنایدر، احتمال کارگردانی این پروژه‌ها توسط او بسیار پایین است.

تانی کال

برگرفته از ScreenRant

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *