شایعه اخراج زک اسنایدر از دی سی

پس از کناره گیری زک اسنایدر از ساخت فیلم «Justice League» در می سال 2017، اکنون شایعه شده است این کارگردان چند ماه پیش از کناره گیری، از دنیای سینمایی دی‌سی به طور رسمی اخراج شده بود. در آن زمان، اسناید اعلام کرد به دلیل خودکشی دخترش مجبور است ساخت فیلم «Justice League» را متوقف کند. فرزند او «Autumn Snyder» در ماه مارس 2017 جان خود را از دست داد.

زک اسنایدر در ارتباط با این موضوع گفت:

من فکر می کردم بازگشت به کار برایم پیچیده خواهد بود. من از کار خودم صرف نظر کردم تا ببینم که آیا این مسیر درست است یا نه. من تصمیم گرفتم از دنیای سینما فاصله بگیرم تا با خانواده ام باشم، و کنار فرزندانم که واقعاً به من نیاز دارند. همه آن ها زمان سختی را گذرانده اند و برای من نیز زمان سختی بود.

در طول فیلمبرداری و ساخت فیلم «Justice League»، ادامه کارگردانی این فیلم را جاس ویدون بر عهده گرفت، و نهایتاً این فیلم در تاریخ نوامبر 2017 منتشر شد و با نظرات متفاوتی از جانب طرفداران و منتقدان رو به رو شد. اگر چه لحظات خاصی در فیلم وجود داشت که مردم از آن لذت بردند اما به طور کلی فیلم با احساس بی قراری و آشفتگی همراه بود و فقدان دیدگاه منحصر به فرد موجود در فیلم های «Man of Steel» و «Batman v Superman: Dawn of Justice» کاملاً در آن حس می شد.

«Josh L. Dickey»، گزارشگر وب سایت «Mashable»، مقاله ای را در جولای 2017 منتشر کرد و نوشت اسنایدر چند ماه قبل از کناره گیری از فیلم «Justice League» از دنیای سینمایی دی‌سی اخراج شده بود و این اتفاق چند هفته پیش از مرگ دخترش رخ داده بود.

لازم به ذکر است که این توییت «Josh L. Dickey» باعث می شود او فعالیت خود را به عنوان روزنامه نگار در حوزه سرگرمی متوقف کند. در حالی که شایعه او در مورد اخراج شدن زک اسنایدر بسیار صادقانه به نظر می رسید. درواقع موضوع بر سر بررسی مقاله برای جلوگیری از انتشار چنین شایعه ای نیست. بیشتر این قضیه مورد توجه قرار می گیرد که در صنعت فیلم خط بین اخراج و انتخاب داوطلبانه برای ترک کردن کار اغلب بسیار نازک و مبهم است. گزارش اصلی منتشر شده در وب سایت «Mashable» ادعای زیر را مطرح کرد:

بر اساس منابع مطلع از فعالیت های کمپانی برادران وارنر، برنامه ها نشان می دهد که دنیای سینمایی دی‌سی به سوی جلو حرکت می کند، و زک اسنایدر دیگر چیزی شبیه خلاقیت تاثیر گذار نخواهد داشت تا باعث امتیازدهی او شود.

در دسامبر 2017، اسنایدر هرچند به عنوان تولید کننده با چند پروژه سینمایی دی‌سی در ارتباط بود برای مثال فیلم «Aquaman»، اما کارگردانی هیچ فیلمی در ارتباط با دنیای سینمایی دی‌سی را بر عهده نداشت. قرار گرفتن اسنایدر به عنوان رهبر خلاق دنیای سینمایی دی‌سی بسیار بحث برانگیز بود. هرچند بخاطر فیلم هایی با حضور شخصیت های بتمن و سوپرمن بسیاری از طرفداران دنیای دی‌سی واقعاً دوستش دارند. بعضی از افراد احساس کردند که او با ایجاد عناصری مانند شخصیت سوپرمن در فیلم «Man of Steel» که خسارات جانبی به بار می آورد و یا  کشته شدن تبهکاران توسط بتمن در فیلم «Batman V Superman» به اصل کاراکتر ها خیانت کرده است.

همچنین از نظر تجاری فیلم «Justice League» در «باکس آفیس» به وضوح شکست خورد و به یک فاجعه تبدیل شد. اما منطقی است که بگوییم در هر حال دنیای سینمایی دی‌سی و کمپانی برادران وارنر برای خود شهرت خوبی جمع کردند و نسبت به کار های گذشته با ساخت فیلم «Justice League»  تمام تلاش خود را برای ماندن در مسیر درست انجام دادند.

هر چند این توییت باعث ایجاد گمانه زنی ها و بحث های زیادی شده است، اما مهم این است که از این واقعیت آگاه باشیم که اسنایدر در پی یک فاجعه افتضاح و به همان اندازه مهم و حساس از فیلم «Justice League» کناره گیری کرد. در نهایت این که آیا او واقعاً از سمت خود اخراج شده است یا کناره گیری کرده واقعاً اهمیتی ندارد. مدت کوتاهی است که مشخص شده اسنایدر دیگر به عنوان رهبر خلاق دنیای سینمایی دی‌سی فعالیتی ندارد و دانستن دلیل این امر چندان چیزی را تغییر نمی دهد.

دنیای سینمایی دی‌سی در حال حاضر با توسعه طرح های خود، در تلاش برای پیدا کردن یک جهت جدید است، از جمله ساخت فیلمی با محوریت شخصیت جوکر که  ممکن است واکین فینیکس به عنوان نقش اصلی در آن حضور داشته باشد. آینده دنیای سینمایی دی‌سی تا حدرد زیادی بستگی به موفقیت و عدم موفقیت پروژه های آینده اش و چگونگی همکاری برادران وارنر با آن ها دارد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *