شبکه HBO سه اسپین‌آف جدید برای Game of Thrones در دست ساخت دارد

شبکه‌ی HBO به گسترش دنیای «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) ادامه می‌دهد. پنجشنبه این هفته گزارش شد که این شبکه‌ی کابلی در حال توسعه‌ی سه ایده‌ی جدید برای سه پروژه در دنیای فانتزی «جرج آر.آر. مارتین» است. این سریال‌های اسپین‌آف «مار دریایی» (Sea Snake) یا «سفرهای دریایی» (Voyages)، «فلی باتم» (Flea Bottom) و «۱۰۰۰۰ کشتی» (10000 Ships) نام دارند.

پروژه‌ی «مار دریایی» تکامل‌یافته‌تر از دو طرح دیگر است و گروهی از نویسندگان از جمله «برونو هلر» برای پیش‌برد فیلمنامه استخدام شده‌اند. دو پروژه‌ی دیگر در سطح ایده باقی مانده‌اند و هنوز نویسنده‌ای برای نگارش آن‌ها انتخاب نشده است. این سه پروژه به اسپین‌آف احتمالی دیگری که از رمان کوتاه «داستان‌های دانگ و اگ» (Tales of Dunk & Egg) مارتین اقتباس خواهد شد می‌پیوندند. شبکه‌ی HBO در حال توسعه‌ی یک سریال انیمیشن در دنیای «بازی تاج‌وتخت» نیز هست. پیشرفت این پروژه‌های جدید در حالی گزارش شده که فیلمبرداری پیش‌درآمد «خاندان اژدها» (House of the Dragon) به زودی آغاز خواهد شد.

داستان «۹ سفر دریایی» (9 Voyages) سفرهای دریایی «کورلیس ولاریون» با کشتی «مار دریایی» را روایت می‌کند. کورلیس به مکان‌هایی به نام پنتوس، دراگون‌استون و مناطق جنوبی وستروس و لیس، تایروش و میر سفر می‌کند. او به سرزمین‌های یی تی و لنگ می‌رسد که ثروتش دو برابر «خاندان ولاریون» است. کورلیس به همراه «آیس وولف» به شمال وستروس نیز سفر می‌کند اما فقط به کوه‌های یخ عظیم برمی‌خورد. «برونو هلر» که پدید‌آورنده‌ی سریال «منتالیست»‌ (The Mentalist) و هم-پدیدآورنده‌ی «رم» (Rome) است، در این پروژه با مارتین همکاری خواهد کرد.

پروژه‌ی «فلی باتم» داستانی روایت می‌کند که در یکی از مناطق فقیرنشین «کینگز لندینگ» با خیابان‌های هزارتو-گونه و باریک و بی‌نور که مملو از می‌کده و فاحشه‌خانه است روی می‌دهد. این مناطق در چهار فصل اول «بازی تاج‌وتخت» به تصویر کشیده شد، وقتی که «آریا استارک» با بازی «میزی ویلیامز» به آن پناه برد و از «رد کیپ» گریخت. «سر داوس سی‌ورث» با بازی «لیام کانینگهام»، «گندری» پسر حرامزاده‌ی شاه «رابرت باراتیون» با بازی «جو دمپسی»، آرمکا فاحشه با بازی «صاحار نایت» و «کارل تنر» برادر «نگهبان شب» با باز «برن گورمن» از جمله‌ی شخصیت‌های اهل این مناطق بودند.

پروژه‌ی بعدی «۱۰۰۰۰ کشتی» خواهد بود که ارجاعی است به سفرهای «پرنس نایمریا» و بازماندگان «رومارس» به اسوس و دورن پس از شکست از «والیرین» در «جنگ اسپایس دوم». این مهاجرت حدود ۱۰۰۰ سال پیش از وقایع مجموعه‌ رمان‌های «نغمه یخ و آتش» که «بازی تاج‌وتخت» بر اساس آن‌ها تولید شد روی می‌دهد. «آریا استارک» نام دایر‌وولف خود را از «پرنس نایمریا» الهام گرفته بود.

«کیسی بلویز» ماه گذشته گفته بود که شبکه‌های HBO و HBO Max در حال توسعه‌ی چند پروژه‌ی مختلف‌اند: «در مورد دیگر مناطق در حال مذاکره‌ایم. دنیای جرج آر.آر. مارتین بسیار عظیم است و نکته‌ی جالبش این است که نه فقط عظیم است بلکه نقشه‌های بسیاری از تاریخ آن ترسیم شده. بنابراین، یکی از جذابیت‌های مهم «خاندان اژدها» این است که تاریخی را به تصویر می‌کشد که به سریال «بازی تاج‌وتخت» منتهی می‌شود و انشعابات زیادی وجود دارد. فرصت‌ها و داستان‌های زیادی برای بازگو کردن وجود دارد.»

شبکه‌ی HBO در سال‌های اخیر چندین ایده برای تولید اسپین‌آف در دنیای «بازی تاج‌وتخت» پرورش داد اما تنها «خاندان اژدها» به مرحله‌ی تولید رسید.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *