شبکه HBO علاقه ای به ساخت و پخش سریال «ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻪﻫﺎ» ندارد!

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، شبکه HBO دست رد به سینه مجموعه تلویزیونی Lord of the Rings (ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺣﻠﻘﻪﻫﺎ) کمپانی وارنر بروس زده است چون قصد دارد فعلا بر روی نمایش های خودش تمرکز کند؛ یک گزارش تازه منتشر شده می گوید که HBO علاقه ای به ساخت این سریال اقتباسی از اثر جاودانه ﺟﯽ. ﺁﺭ. ﺁﺭ. ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ ندارد، مدیر عامل شبکه ﺭﯾﭽﺎﺭﺩ ﭘﻠﭙﻠﺮ نیز علت را سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) بیان کرده است، ظاهرا شبکه ترجیح می دهد در حـال حاضـر فقط بر روی یک پروژه پرهزینه تمرکز کند.کمپانی وارنر بروس اوایل ماه جاری باعث ایجاد یک بحث داغ تازه و امواجی از واکنش ها شد، زمانی که اعلـام شد آنها قصد دارند یک سریال ﭘﯿﺶدرآمدی Lord of the Rings با Amazon Studios بسازند که ظاهرا قرار است به روایت وقایع قبل از ماجراهای قسمت اول فیلم، Fellowship of the Ring (یاران حلقه) بپردازد. حـال معلوم نیست این وقایع بر محور کدام شخصیت خواهد چرخید.

البته از زمان اعلام تصمیم برای ساخت این سریال، استودیو بـا واکنش های مثبت و منفی زیادی روبرو شده است؛ بسیاری از مـردم Amazon و New Line را تشویق می کنند که پای ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯿﺎﻧﻪ (Middle-Earth) ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ را به صفحه کوچک باز کنند و کاوشی تازه در این دنیای بزرگ داشته باشند. در حـالی که بقیه نسبت به این ایده اعتراض دارند و می گویند کـه Lord of the Rings یک بار برای ساخت فیلم سینمایی مورد اقتباس قرار گرفته، و ﺗﺎﻟﮑﯿﻦ داستان های دیگری هم دارد که می توان از آنها مجموعه تلویزیونی ساخت — مثل The Silmarillion. حال معلوم شد که مدیرعامل HBO هم جزو دسته دوم است و هیچ علاقه ای به این سریال ندارد.

آمازون اوایل ماه گذشته به طور رسمی اعلام کـرد که قراردادی برای تولید یک سریال چند فصلی از Lord of the Rings بسته است. بعد از آن گزارش های مختلف اعلام کردند که استودیو قصد دارد بودجه زیادی را صرف ساخت این سریال ها کنـد. حـال اصلا تعجب آور نیست کـه می شنویم کمپانی New Line پیشنهاد تولید و پخش سریال Lord of the Rings را به HBO هم داده و یک جواب منفی دریافت کرده است. مدیرعامل شبکه یکی از علت های این جواب منفی را Game of Thrones اعلام کرده، اما واقعیت این است که بازی تاج و تخت در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی می باشد و بعد از اتمام پخش آن، شبکه به دنبال یک جایگرین مناسب برای سریال فانتری-حماسی پرطرفدار خودش خواهد بـود (مثلا تولید سریال های ﭘﯿﺶدرآندی GOT و یا ﺍﺳﭙﯿﻦﺁﻑ آن). اما بدون توجه به این قضیه، ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺎﯾﻢ ﻭﺍﺭﻧﺮ ﻣﺎﻟﮏ شبکه HBO است، و همچنین مالک کمپانی وارنر بروس، و اینطور به نظر می رسد که استودیو می خواهد سریال Lord of the Rings را درون خانواده خودش بسازد. اما متاسفانه این تصمیم ممکن نشد، و پس به سوی Amazon دست دراز کردند که با روی باز این فرصت را غنیمت شمرد و برای تولید این سریال قرارداد بست.

سریال ﭘﯿﺶدرآمدی Lord of the Rings کمپانی آمازون اکنون در اولین مراحل توسعه خودش قرار دارد، و تاکنون اطلاعات دقیقی از داستان و وقایع آن منتشر نشده است. در واقع هیچ اطلاعاتی از جزئیات داستان آن نداریم و فقط گفته شده که به روایت وقایع قبل از ﺳﻪﮔﺎﻧﻪ اصلی می پردازد. آمازون که با تولید فیلم های لایق دریافت جایزه (مثل Manchester by the Sea) و سریال های تماشایی (e.g. Transparent) دیگر فقط بعنوان یک استودیوی معمولی شناخته نمی شود، به دنبال داستانی است که پتانسیل جذب میلیون ها بیننده را در خودش داشته باشد، و Lord of the Rings بهترین مورد پیش روست.

منتظر اعلام عنوان رسمی این سریال، نام ستارگان آن و دیگر جزئیات باشیـد.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *