«شرلوک هملز 3» تا سال 2021 اکران نمی‌شود

اکران قسمت سوم «شرلوک هلمز» (Sherlock Holmes 3) یکسال به تعویق افتاد و به جای نمایش در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ روی پرده می‌رود. این چندگانه‌ی لایو اکشن در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و دنباله‌ی آن در سال ۲۰۱۱ تحت عنوان «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» (Sherlock Holmes: A Game of Shadows) اکران شد. این بدان معناست که سینماروها برای دیدن قسمت بعدی باید دست کم یک دهه منتظر می‌مانده‌اند، هرچند اقتباس‌های مختلف دیگری از «شرلوک هملز» در این سال‌ها صورت گرفته است.

سریال «شرلوک» شبکه‌ی BBC و «المنتری» (Elementary) شبکه‌ی CBS اقتباس‌های مدرنی از داستان‌های کارآگاه محبوب بودند، اما انیمیشن «شرلوک نمز» (Sherlock Gnomes) که سال گذشته با صداپیشگی «جانی دپ» و «امیلی بلانت» به نمایش درآمد لحنی خانوادگی داشت. کریسمس گذشته نیز فیلم کمدی «هلمز و واتسون» با بازی «ویل فرل» و «جان سی. رایلی» روی پرده رفت اما با نقدهای بسیار تند مردم و منتقدین همراه بود و به عنوان بدترین فیلم سال برگزیده شد.

در قسمت سوم «شرلوک هلمز» شاهد بازگشت «رابرت داونی جونیور» در نقش اصلی و «جود لا» در نقش «دکتر واتسون» خواهیم بود. به جز اطلاعاتی که لا در مصاحبه‌ای فاش کرده، دقیقاً معلوم نیست داستان چه مسیری را طی می‌کند. لا سال گذشته در این باره گفته بود: «امیدواریم که داستان را به جلو ببریم. مثل همیشه، جوهره‌ی اصلی داستان وابستگی عاطفی این دو شخصیت است. از آنجا که مدت زیادی از قسمت قبلی می‌گذرد، می‌خواهیم ماری کنیم که در داستان هم از ملاقات آن‌ها زمان زیادی گذشته باشد.»

در دو قسمت ابتدایی واتسون سعی داشت به هلمز بفهماند که چیزی جز اضطراب و خشونت وارد زندگی‌اش نکرده و امیدوار بود که مدتی از پرونده‌های اسرارآمیز فاصله بگیرد و با همسر خود زندگی آرامی بگذراند. قسمت اول فیلم به کارگردانی «گای ریچی» با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۵۲۴ میلیون دلار در سراسر دنبا فروخت، درحالی که قسمت دوم ۱۲۵ میلیون دلار برای برادران وارنر هزینه داشت و در نهایت در بازارهای جهانی ۵۴۵.۴ میلیون دلار فروش کرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *