«شگفت‌انگیزان 2» سریع‌تر از هر انیمیشن دیگری در تاریخ به فروش 1 میلیارد دلاری رسید

انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» دیزنی و پیکسار که هفت هفته از تاریخ افتتاحیه‌اش در ایالات متحده گذشته و هنوز در چند بازار بزرگ خارجی روی پرده نرفته، به فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری رسیده و این رکورد را سریع‌تر از هر عنوان انیمیشن دیگری در تاریخ به ثبت رسانده است.

دنباله انیمیشن «برَد برْد» در سال ۲۰۰۴ سی و ششمین فیلم و هفتمین انیمیشنی است که در تاریخ سینما به فروش ۱ میلیارد دلاری می‌رسد. «منجمد»، «مینیون‌ها»، «داستان اسباب‌بازی ۳»، «در جستجوی دوری»، «من نفرت‌انگیز ۳»، و «زوتوپیا» دیگر انیمیشن‌هایی هستند که به این رکورد دست پیدا کرده‌اند و در میان آن‌ها «منجمد» با فروش ۱.۲۷ میلیارد دلاری رکورددار است.

همه این آثار انیمیشن فروش جهانی موفقی داشتند و پس از گذشت دو ماه از هفته اول اکران به رکورد ۱ میلیارد دلاری رسیدند، درحالی‌که «شگفت‌انگیزان ۲» با گذشت ۴۷ روز چنین رکوردی را به ثبت رسانده است. این فیلم که تا به امروز ۵۷۳ میلیون دلار در آمریکا فروخته به زودی در ۱۴ کشور دیگر از جمله ژاپن، منطقه اسکاندیناوی، ایتالیا و آلمان اکران می‌شود.

به این ترتیب «شگفت‌انگیزان ۲» که در افتتاحیه ۱۸۲ میلیون دلار فروخت، چهارمین فیلم میلیارد دلاری سینما می‌شود که بیش از نیمی از فروش خود را از بازار داخلی کسب می‌کند. «شوالیه تاریکی»، «روگ وان»، و «پلنگ سیاه» پیش از این به چنین موفقیتی دست یافته بودند.

دیزنی در حال حاضر ۳۵ درصد (با احتساب فاکس ۴۵ درصد) از فروش باکس آفیس امسال را به خود اختصاص داده و در صورتی که «شگفت‌انگیزان ۲» به فروش داخلی ۶۰۰ میلیون دلاری برسد، استودیو در هشت ماه گذشته صاحب چهار فیلم بیش از یک میلیاردی می‌شود. «جنگ ستارگان: آخرین جدای»، «پلنگ سیاه»، و «اونجرز: جنگ بی‌نهایت» آثاری هستند که در این بازه زمانی روی پرده رفته و بیش از ۱ میلیارد دلار برای دیزنی درآمدزایی کرده‌اند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *