صحبت‌های یوبی‌سافت درباره آینده بازی‌های داستان‌محور

بعد از اینکه EA استودیو Visceral Games را بست، بازی‌های داستان‌محور به یکی از داغ‌ترین موضوعات چند وقت اخیر تبدیل شده‌اند و حتی یوبی‌سافت به این موضوع واکنش نشان داده است.

استودیو Visceral Games سابقه ساخت مجموعه Dead Space را دارد و این اواخر بر روی یک بازی داستان‌محور از مجموعه Star Wars کار می‌کرد. کاملا مشخص است که بازی‌های چندنفره در چند سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و تمرکز بیشتری به خود جلب می‌کنند و حالا یکی دیگر از بزرگ‌ترین ناشرها در صنعت بزی‌های ویدئویی، یوبی‌سافت، نظر خودش را در این باره اعلام کرده است.

مدیرعامل یوبی‌سافت، «ایو گیلموت» (Yves Guillemot)، طی مصاحبه‌ای درباره وضعیت بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره گفت:

این دست از بازی‌ها توان این را دارند که در بلند مدت، فروش داشته باشند.

وی بیان کرد که وارد کردن عناصر نقش‌آفرینی به بازی‌های داستانی می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و ارزش تکرار بازی را افزایش دهد. گیلموت همچنین اضافه کرد که یوبی‌سافت بر روی محتوای مورد علاقه بازیکنان کار می‌کند تا با قرار دادن آن‌ها در عناوین خود بتوانند نظر مثبتشان را جلب کند تا بیشتر به تجربه چنین عناوینی بپردازند.

با وجود ایرادهایی که از EA به خاطر بستن استودیو Visceral Games گرفته می‌شود، این شرکت ادعا دارد که دلیل بسته شدن این استودیو، داستان‌محور بودن بازی آن‌ها نبود. جدا از این موضوع ما در چند سال اخیر شاهد عناوین داستان محور بسیار خوبی بودیم که نشان می‌دهد چنین بازی‌هایی هنوز هم در صنعت بازی‌سازی نقش مهمی دارند. یوبی‌سافت چندی پیش بازی Assassin’s Creed Origins را عرضه کرده است که فاقد بخش چندنفره است ولی توانسته در ده روز نخست انتشارش، دو برابرِ Assassin’s Creed Syndicate، فروش داشته باشد.

همچنین یوبی‌سافت بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle را نیز عرضه کرده است که پرفروش‌ترین عنوان تردپارتی برای نینتندو سوئیچ محسوب می‌شود و انتظار می‌رود با افزایش محبوبیت نینتندو سوئیچ، بازهم به فروش خوبش ادامه دهد.

تانی کال

برگرفته از Gamespot

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *