صحبت سازندگان فیلم A Quiet Place در مورد شباهت آن به مجموعه Cloverfield

برایان وودز و اسکات بک در سخنانی جداگانه، از شباهت فیلم A Quiet Place (یک مکان ساکت) به مجموعه فیلم‌هایکلاورفیلد سخن گفتند و بدین موضوع اشاره داشتند که در حدی کوتاه به این موضوع فکر کرده بودند که این اثر را تبدیل به فیلمی جدید از مجموعهٔ علمی تخیلی و هیجانی کلاورفیلد کنند. قسمت ابتدایی مجموعه کلاورفیلد با عنوانCloverfield (کلاورفیلد) در سال ۲۰۰۸ میلادی اکران شد و کارگردانی آن فیلم را مت ریوز بر عهده داشت. فیلم Cloverfield که تهیه‌کنندگی آن بر عهده جی جی آبرامز بود، مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و در گیشه نیز عملکردی فراتر از انتظار داشت و با بودجهٔ ساخت ۲۵ میلیون دلاری، حدود ۱۷۰ میلیون دلار فروش را تجربه کرد. با وجود اینکه داستان آن فیلم به گونه‌ای بود که می‌شد دنباله‌ای مستقیم بر آن ساخت، اما سازندگان در فیلم‌های بعدی این مجموعه خط داستانی متفاوتی را در پیش گرفتند که البته معمولاً در انتها نقطهٔ مشترک فیلم‌های این مجموعه مشخص می‌شد. قسمت دوم مجموعهٔ کلاورفیلد با عنوان 10 Cloverfield Lane (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد) در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی دان تراختنبرگ ساخته شد و همچون فیلم ابتدایی، کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) پخش جهانی فیلم را بر عهده داشت. این فیلم نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد و در گیشه نیز همچون فیلم اول عملکردی خوب داشت. فیلم 10 Cloverfield Lane با بودجهٔ ساخت محدود ۱۵ میلیون دلاری که در واقع بیشتر این بودجه صرف دستمزد بازیگران فیلم شد، فروش خوب ۱۱۰ میلیون دلاری در گیشه داشت.

هنگامی که نسخهٔ نهایی فیلمنامه را به پارامونت تحویل دادیم، آن‌ها متوجه شدند که این فیلم، فیلمی کاملاً متفاوت با مجموعهٔ کلاورفیلد است

فروش خوب قسمت دوم سبب شد سازندگان به فکر ساخت فیلم سوم این مجموعه بیفتند و کمپانی فیلمسازی جی جی آبرامز، یعنی بد ربات (Bad Robot Productions)، همچون فیلم دوم این مجموعه، ساخت پروژه‌ای جدید را با عنوان The God Particle آغاز کرد و سپس نام آن را به The Cloverfield Paradox (پارادوکس کلاورفیلد) تغییر داد. پخش فیلم سوم این مجموعه چندین مرتبه تأخیر خورد و در نهایت کمپانی پارامونت پیکچرز اعلام کرد آن‌ها در مورد تبلیغات و بازاریابی فیلم جدید نگرانی‌های جدی داشتند و از همین رو تصمیم گرفتند با نتفلیکس قرارداد ببندند و همین اتفاق هم افتاد و این سرویس استریم نتفلیکس بود که فیلم از روی آن پخش شد. قسمت سوم اصلاً مورد استقبال منتقدین قرار نگرفت و تماشاچیان نیز رضایت چندانی از فیلم نداشتند و مشخص شد همکاری پارامونت پیکچرز و نتفلیکس سرانجام خوبی نداشته است و دو طرف ضرر کردند. دانیل برول، الیزابت دبیکی، اکسل هنی، کریس اودوود، گوگو امبتا-را، ژانگ زئی و دیوید اویلوو از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم The Cloverfield Paradox حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. داگ جونگ و اورن ایزیل کار نوشتن فیلمنامهٔ آن فیلم را بر عهده داشتند. کارگردانی این اثر بر عهده ژولیوس اونا بود.

فیلم A Quiet Place، یکی از جدیدترین آثار درام، هیجان‌انگیز و ترسناک کمپانی پارامونت پیکچرز است که توسط جان کرازینسکی، بازیگر سریال Tom Clancy’s Jack Ryan (تام کلنسی جک رایان) و کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فیلم The Hollars و همچنین فیلم Brief Interviews with Hideous Men، کارگردانی شده است. برخی از طرفداران در ابتدا فکر می‌کردند فیلم A Quiet Place نیز فیلمی از مجموعهٔ کلاورفیلد است که تنها عنوان آن تغییر کرده است و اعتقاد داشتند موجوداتی که در تریلرها نشان داده شدند، همان هیولاهای مجموعهٔ کلاورفیلد بودند. این موضوع که جان کرازینسکی، بازیگر و کارگردان فیلم A Quiet Place برای ساخت این فیلم، پروژهٔ‌ The Cloverfield Paradox را ترک کرده است نیز بدین شایعات دامن زد. این شایعات هیچ‌گاه ثابت شد، اما به‌تازگی برایان وودز و اسکات بک نویسندگان فیلم A Quiet Place، در مصاحبه‌ای با سایت Slashfilm این موضوع را تأیید کردند که هنگام نگارش فیلمنامهٔ فیلم جدید، گذرا این ایده به ذهن‌شان خطور کرد که این فیلم را تبدیل به فیلمی از مجموعهٔ کلاورفیلد کنند. صحبت‌های اسکات بک را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

خب این از همان موضوعاتی است که به نظرم در حدی مختصر به ایده‌ٔ اجرای آن فکر کردیم و حتی با نمایندگان خود (نمایندگان مسئول در کمپانی پارامونت پیکچرز) صحبت‌هایی راجع به امکان این موضوع داشتیم. بازهٔ زمانی عجیبی بود؛ چون همان هنگام که ما مشغول نگارش فیلمنامهٔ فیلم A Quiet Place بودیم، فیلم 10 Cloverfield Lane توسط پارامونت پیکچرز در حال ساخت بود. با مسئول اجرایی پارامونت پیکچرز در این رابطه صحبت کردیم و او گفت که فیلم ما به گونه‌ای حس اثری کراس‌اور را به وی منتقل می‌کند، اما هنگامی که نسخهٔ نهایی فیلمنامه را به پارامونت تحویل دادیم، آن‌ها متوجه شدند که این فیلم، فیلمی کاملاً متفاوت با مجموعهٔ کلاورفیلد است. مراحل ساخت فیلم فوق‌العاده و باورنکردنی پیش رفت و ما از مسئولان استودیو سازنده بسیار سپاسگزاریم که ایدهٔ ساخت چنین فیلم عجیب و بدون دیالوگی را با روی باز پذیرفتند. آن‌ها هرگز به فکر این نبودند که فیلم A Quiet Place را تحت برند مجموعهٔ کلاورفیلد آورند و فکر می‌کنم دلیل این تصمیم این بود که آن‌ها می‌دانستند فیلم جدید می‌تواند دنیای خود را داشته باشد.

برایان وودز نیز در این رابطه چنین گفت:

بزرگ‌ترین ترس ما این بود… اجازه دهید این‌طور بگویم: ما کمپانی بد ربات و کسانی را که در آنجا بودند دوست داشتیم و بی‌تردید و بدون اغراق، جی جی آبرامز برای ما همچون قهرمان محسوب می‌شود، اما بزرگ‌ترین ترس ما این بود که این فیلم به گونه‌ای در راه مجموعه‌ها قدم بگذارد و با هدفی این‌چنینی ساخته و اکران شود؛ دلیلی که می‌گویم بزرگ‌ترین ترس همین است. ما مجموعهٔ کلاورفیلد را دوست داریم. آن مجموعه عالی است؛ فقط به دنبال ایده‌های جدید و اورجینال بودیم.

فیلم A Quiet Place امتیازات بسیار خوبی را از منتقدین دریافت کرده است و کمپانی پارامونت پیکچرز نتیجهٔ اعتماد خود به سازندگان این فیلم را به‌خوبی گرفته است. در فیلم A Quiet Place، بازیگرانی چون امیلی بلانت در نقش اولین ابوت (مادر مارکوس و ریگن و همسر لی)، جان کرازینسکی در نقش لی ابوت، میلیسنت سیموندز در نقش ریگن ابوت (دختر ناشنوای اولین و لی) و نوآ جوپ در نقش مارکوس ابوت حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

طبق خبری که وب‌سایت TheWrap چندی پیش منتشر کرده بود، کمپانی پارامونت پیکچرز در نظر دارد تا طبق برنامه قسمت چهارم مجموعه کلاورفیلد را در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ (۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷) در سینماهای سراسر جهان منتشر کند. طبق اطلاعاتی که سال گذشته از داستان قسمت چهارم فیلم Cloverfield با نام تولیدی Overlord (اورلرد) منتشر شد، این فیلم داستان دو چترباز را در روز نبرد نرماندی روایت می‌کند که پس از سقوط هواپیمای حامل آن‌ها، در پشت خطوط دشمن گیر افتاده‌اند. آن‌ها مأموریتی دریافت می‌کنند که باید برج‌های رادیویی آلمان را در نرماندی از کار بیندازند. هنگامی که آن‌ها روستای محل این ایستگاه‌های رادیویی را پیدا می‌کنند که توسط نازی‌ها اشغال شده، متوجه می‌شوند این عملیات، یک عملیات ساده نظامی نیست و علاوه بر اینکه باید با نیروهای آلمانی مبارزه کنند، باید با نیروهای فراطبیعی که توسط آلمان نازی برای حفاظت از مرزها و مناطق جنگی ساخته‌ شده‌اند نیز مقابله و مبارزه کنند. وایت راسل، جوان ادپو، یاین د کست‌تکر، جیکوب اندرسون، بوکیم وودبین، پیلو اسبک و جان ماگارو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Overlord حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *