خانه ورزش اخبار ورزش صعود تاريخي نوجوانان به جمع هشت تيم برتر جهان؛بازی بعد ایران با اسپانیا

صعود تاريخي نوجوانان به جمع هشت تيم برتر جهان؛بازی بعد ایران با اسپانیا

0

در دومین روز از بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان که در هند در حال برگزاری است، از ساعت ۱۵ دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد که در یکی از این بازیها فرانسه به مصاف اسپانیا رفت و در دیگر دیدار، نوجوانان ایران رو در روی مکزیک قرار گرفتند. تیم های نوجوانان ایران و مکزیک با این نفرات پای به میدان گذاشتند؛

 

علي غلامزاده، طاها شريعتي، مجید نصیری، علي ستاوي، احمدجلالي، محمد شریفی، علي داوران، امير حسين حسين زاده، محمد قادری، يونس دلفي و الهيار صيادمنش

 

سزار لوپز، آدریان وازکوئز، کارلوس رابلس، لوئیس اولیواس، رائول ساندووال، تورس، آلکسیس گوتیرز، دانیل لوپز، روبرتو دلاروسا، لوئیز گامیز، دیگو لاینز

 

دقیقه ۲: مکزیک در کناره های زمین صاحب یک ضربه آزاد شد که توپ ارسالی را ابتدا دلاروسا به سمت دروازه ایران زد اما توپ در برگشت به ساندووال رسید که در شرایط تک به تک با غلامزاده قرار داشت اما ضربه این بازیکن را غلامزاده به زیبایی دفع کرد. البته داور در پایان این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۵: به دنبال خطای وازکوئز مدافع مکزیک در محوطه جریمه روی محمد قادری، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا فرصت ایده آلی در اختیار تیم ایران قرار گیرد.

 دقیقه ۶: محمد شریفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه زمینی توپ را بر خلاف جهت حرکت دروازه بان به گل اول ایران تبدیل کرد.

 دقیقه ۱۱: توپ بلند ارسالی از سوی بازیکنان ایران در پشت خط دفاعی مکزیک فرود آمد اما تعلل خط دفاعی حریف و صیادمنش با فرصت طلبی به توپ رسید و با یک ضربه چیپ توپ را از بالای سر دروازه بان مکزیک به قعر دروازه این تیم فرستاد تا نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران ثبت شود.

دقیقه ۱۶: مکزیک در میانه زمین ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که این توپ به شکل پاس بلند روی دروازه ایران ارسال شد اما غلامزاده با خروج بسیار خوب، به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۹: شوت از راه دور بازیکن مکزیک در آستانه ورود به دروازه ایران با واکنش بسیار خوب غلامزاده همراه شد تا تنها یک کرنر نصیب مکزیک شود.

دقیقه ۳۲: حرکت تند و تیز دلفی از سمت راست فرصت خوبی را در اختیار تیم ایران قرار داد و در حالی که دلفی وارد محوطه جریمه مکزیک شده و می توانست ضربه آخر را به سمت دروازه بزند، تصمیم گرفت توپ را به صیادمنش پاس دهد که مدافعان مکزیک توپ را دفع کردند.

دقیقه ۳۵: نفوذ بازیکنان مکزیک از سمت راست و ارسال توپ به محوطه شش قدم ایران فرصت خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد کرد اما غلامزاده باز هم واکنش بسیار خوبی نشان داد و توپ را برگشت داد.

دقیقه ۳۶: بار دیگر دلفی همانند موقعیت قبلی از سمت راست به درون محوطه جریمه مکزیک نفوذ کرد و در آخر ضربه محکمی به سمت دروازه مکزیک زد که دروازه بان مکزیک سد راه توپ شد و توپ به کرنر رفت.

 دقیقه ۳۷: با ارسال پاس به پشت دفاع ایران، بازیکنان خط دفاعی ایران به تصور آفساید لحظه ای تعلل کردند و همین امر باعث شد تا ابتدا بازیکن مکزیک شوت محکمی روانه دروازه ایران کند که توپ اول را غلامزاده دفع کرد اما توپ برگشتی به رائول دلاروسا رسید و این بازیکن با یک ضربه دقیق زمینی، توپ را به گوشه دروازه ایران فرستاد تا اختلاف به حداقل برسد.

دقیقه ۴۵: تیم مکزیک برای چندمین بار به یک شیوه مشابه روی دروازه ایران حمله کرد. بازیکنان مکزیک ارسال پاس های بلند پشت خط دفاعی که با حرکت دانیل لوپز به کناره های زمین و ایجاد فرصت شوتزنی برای دلاروسا قصد باز کردن دروازه ایران را داشتند. در این صحنه ضربه دلاروسا با فاصله زیادی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: بازیکنان مکزیک که در تدارک حمله روی دروازه ایران پیشروی کرده بودند، در یک صحنه توپ را از دست دادند تا قادری با ارسال یک پاس خوب برای دلفی فرصت خوبی در ضدحمله برای تیم نوجوانان ایران فراهم ساخت. دلفی پس از پیشروی تا محوطه جریمه حریف، با یک پاس عرضی توپ را به قادری سپرد اما ضربه این بازیکن با برخورد به دفاع مکزیک به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳: صیادمنش در نزدیکی محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و توپ را برای دلفی ساخته و پرداخته کرد اما ضربه سرضرب دلفی با واکنش خوب دروازه بان مکزیک به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: در کمتر از یک دقیقه دو صحنه خطرناک روی دروازه دو تیم ایجاد شد. ابتدا ضربه آزاد تیم مکزیک را یارو تورس به صورت مستقیم به سمت دروازه ایران زد که توپ به شکل خطرناکی به تیرک دروازه ایران برخورد کرد و برگشت داده شد. بازیکنان ایران هم توپ برگشتی را بلند به فضای پشت مدافعان مکزیک فرستادند که صیادمنش در شرایط تک به تک با دروازه بان مکزیک بود اما لوپز به موقع از دروازه بیرون آمد و توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۲: ضربه کرنر بازیکنان مکزیک را باز هم تورس به شکل خطرناکی روی دروازه ایران فرستاد و توپ به طور مستقیم در آستانه ورود به دروازه ایران بود که غلامزاده توپ را مشت کرد و برگشت داد.

دقیقه ۷۳: لاینز در سمت راست محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و پس از یک حرکت عرضی، شوت محکمی را با پای چپ به سمت دروازه ایران زد که غلامزاده این توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۸۷: نفوذ بازیکنان ایران از سمت چپ توسط محمد قادری انجام شد و این بازیکن در ادامه حرکت خود توپ را به نامداری پاس داد و این بازیکن پس از کنار گذاشتن دروازه بان مکزیک در حالیکه فقط مدافع مکزیک روی خط دروازه این تیم بود، نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند و توپ را به بدن بازیکنان حریف زد.

دقیقه ۸۹: محمد قادری بار دیگر از سمت چپ به سمت دروازه مکزیک پیشروی کرد و در شرایطی تک به تک با دروازه بان مکزیک، ضربه کم دقتی را به توپ زد تا سزار لوپز سد راه توپ شده و مانع به ثمر رسیدن گل سوم ایران شد.

این برای اولین بار است که یک تیم فوتبال چمنی از ایران توانسته به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی برسد و از این جهت تیم ملی نوجوانان با سرمربیگری عباس چمنیان رکورددار شده است و از این جهت این رکورد تاریخی به نظر می رسد.

 

پایان بازی

نوجوانان ایران 2 – نوجوانان مکزیک 1

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *