به تازگی شایعات جدیدی در مورد پرچمدارهای آینده سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس منتشر شده که به نظر جذاب می‌رسند. بر طبق این شایعات، سامسونگ قصد دارد در گوشی‌های مذکور از دوربینی با قابلیت ضبط ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 1000 فریم در ثانیه، استفاده کند. این دوربین شباهت زیادی به دوربین Motion Eye با سنسور IMX400 خواهد بود که سونی در گوشی‌های هوشمند اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) و اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) تعبیه کرده است. البته سامسونگ در پرچمدار خود از سنسور سونی استفاده نکرده و به جای آن به فکر یک راه‌کار اختصاصی بوده است.

با این حال، منطقی است که فرض کنیم سامسونگ از روشی مشابه با سونی برای دستیابی به چنین هدفی استفاده کرده است. دوربین گلکسی اس 8 به احتمال زیاد از یک عنصر حافظه DRAM اضافی بین حسگر دوربین و مدار پردازشگر سیگنال تصویر بهره خواهد برد. برای ضبط ویدیوهای فوق آهسته، وجود چنین ماژولی با توجه به حجم زیاد داده‌هایی که سنسور دوربین دریافت می‌کند، لازم و ضروری است.

گلکسی اس 8

گذشته از دوربین پشتی، همین منبع فاش کرده که دوربین سلفی گلکسی اس 8 نیز به قابلیت فوکوس خودکار مجهز خواهد بود. به اعتقاد ما این دوربین همچنان از وضوح 8 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود و البته تنها لنزی نخواهد بود که در جلوی بدنه تعبیه می‌شود. به احتمال زیاد یک دوربین 3.7 مگاپیکسلی هم در کنار دوربین سلفی گلکسی اس 8 تعبیه خواهد شد و وظیفه اسکن عنبیه چشم کاربر را برای باز کردن قفل گوشی، بر عهده خواهد داشت.

گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قرار است در تاریخ 29 مارس (9 فروردین 96) رسماً توسط سامسونگ رونمایی شوند.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *