ضرر سه میلیارد دلاری Star Wars Battlefront 2 به الکترونیک آرتس

اتفاقات مربوط به Star Wars Battlefront 2 تمامی ندارد. بعد از فجایع مربوط به سیستم لوت باکس و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای این بازی که اتفاقات زیادی را در بر داشت و افراد زیادی در سطح فضای مجازی به تخریب بازی پرداخته و خرید آن را تحریم کردند (در نتیجه فروش بازی نیز افت پدا کرد) و حتی منجر به دخالت نهادهای دولتی هم شد و خود شرکت دیزنی (Disney) را هم وادار به واکنش کرد، حالا به نظر اتفاق جدیدی برای شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) به عنوان ناشر این بازی افتاده و سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار به نحوی افت کرده که در مجموع، این شرکت ضرری ۳ میلیارد دلاری را محتمل شده است!

در حال حاضر، سهام این شرکت ۸٫۵ درصد افت پیدا کرده و نشان می‌دهد که Star Wars Battlefront 2 چگونه الکترونیک آرتس را متحمل ضرر کرده است. حالا این دو علت می‌تواند داشته باشد؛ یکی اینکه سرمایه‌گذاران از الکترونیک آرتس به خاطر حذف سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای شاکی هستند (که احتمالش اتفاقاً زیاد هم هست!) و دیگری، آن که آن‌ها نگرانند که مبادا سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای پایش به دیگر بازی‌های الکترونیک آرتس هم باز شود و آن‌ها هم توسط جامعه بازی‌بازان طرد شوند (که البته احتمال این گزینه کمتر است و سرمایه‌گذاران خیلی به این چیزها فکر نمی‎‌کنند).

حالا هرچه که دلیل این اتفاق بوده، مهم نیست. مهم آن است که سهام الکترونیک آرتس حسابی افت کرده و این به خاطر سیستم سودجویانه پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront 2 است. قطعاً مدت‌ها طول خواهد کشید تا این لکه ننگ از دامن الکترونیک آرتس پاک شود و احتمال آن که دیگر محصولات این شرکت خصوصاً دیگر پروژه‎‌های Star Wars به خاطر این قضیه تحت‌الشعاع قرار بگیرند زیاد است. بازی Star Wars Battlefront 2 که توسط استودیوی دایس (DICE) سازنده سری Battlefield ساخته شده، هم اکنون برای رایانه‌های شخصی، اکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

تانی کال

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *