ضرر 50 میلیون دلاری دیزنی با فیلم «سولو»

فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» به کارگردانی «ران هاوارد» با پشت سرگذاشتن دومین هفته اکران خود، در حال تبدیل شدن به کم‌فروش‌ترین فیلم در میان عناوین چندگانه «جنگ ستارگان» است و احتمال آن می‌رود که اولین فیلم «جنگ ستارگان» لقب بگیرد که دیزنی و لوکاس‌فیلم را متجه ضرر و زیان می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این فیلم بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا نخواهد فروخت و پتانسیل آن را دارد که دست کم ۵۰ میلیون دلار به دیزنی و لوکاس‌فیلم زیان برساند. با این حال، طبق اعلام هالیوود ریپورتر، رقم زیان واقعی این فیلم حتی می‌تواند به ۸۰ میلیون دلار هم نزدیک شود، اگر چه در حال حاضر هنوز سود دیزنی از فروش آنلاین فیلم غیرقابل پیش‌بینی است.

در مورد علل شکست فیلم «سولو» در باکس آفیس گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود. برخی معتقدند که این عدم موفقیت از روایت «آخرین جدای» سرچشمه می‌گیرد، درحالی که دیگران بر این باورند که ماه شلوغ و پراکران می برای این فیلم مناسب نبوده است. در گزارش دیگری که اخیراً منتشر شده، گناه شکست فیلم به گردن بازاریابی ضعیف آن انداخته شده است. در این گزارش فروش نهایی فیلم در آمریکای شمالی را ۲۰۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

فیلم «سولو» که تا امروز بیش از ۲۶۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته، یکی از پرخرج‌ترین عناوین در بین چندگانه «جنگ ستارگان» بود و تولید آن ۲۵۰ میلیون دلار برای استودیو هزینه داشت. بالا رفتن هزینه‌های تولید فیلم به علت تغییر کارگردان و فیلمبرداری مجدد صحنه‌های آن بود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *