مبتکران اخیرا، به کمک نور مادون قرمز و یک فرستنده (شارژر سقفی)، دستگاهی طراحی کرده اند که به شارژ سریع تر و خودکار کمک به سزایی می کند.

طول عمر باتری و شارژ آن، برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند، یک مشکل بزرگ محسوب می شود. بسیاری از افراد تجربه ی ناخوشیندی از شارژ گوشی موبایل و گجت ها دارند و همواره از آن شکایت می کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از کاربران هستید، پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را ادامه دهید، چراکه یکی از بهترین اختراعات بشر برای شارژ بی سیم می باشد. با تک ویترینو همراه باشید.

دو کارآفرین به نام های ویکتور وایسلیب و اورال الپرت، با همکاری یکدیگر، راه حلی ارائه کردند که با استفاده از پرتو نور مادون قرمز می توان به شارژ گوشی همراه پرداخت.

این شرکت که Wi-Charge نام دارد، در سال 2010 تاسیس شد و پس از آن به تولید سیستم جدیدی پرداخت که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از پرتوهای مادون قرمز، به طور بی سیم دستگاه ها و گجت ها را شارژ کند. این کمپانی در حال حاضر در تلاش برای ساخت یک سیستم امن تر و پر قدرت تر می باشد.
این تیم بیان کرد که هدف از طراحی این دستگاه، راهکاری ساده برای شارژ سریعتر است که از شارژ مکرر تلفن های هوشمند جلوگیری می کند.
وای شارژ امکان شارژ از طریق Hotspots را برای کابران فراهم کرده و با تولید پرتوهای مادون قرمز، انرژی را به کمک یک فرستنده و سلول های فوتوولتائیک به گیرنده انتقال می دهد. ایده ی این شارژ بی سیم، حدود 10 سال پیش بیان شد و قرار است که این سیستم در خانه ها، دفاتر، کافی شاپ ها و اماکن عمومی بهره گیری شود.

این اختراع، شامل فرستنده ای است که بر روی سقف قرار دارد و قادر است تا مساحت 50 متر مربع را پوشش دهد. همچنین کلیه ی تلفن های هوشمند متصل به این سیستم، می بایست مجهز به یک گیرنده ی مخصوص باشند که بسیار شبیه به دوربین گوشی های هوشمند نسل نو است.

وای شارژ ادعا کرده است که این روش برای شارژ، می تواند به راحتی با شارژرهای سیمی رقابت کند؛ چراکه این شارژر سقفی بسیار کاربردی است و بدون نیاز به شارژر و پریز برق به طور اتوماتیک انجام پذیر است.
البته به عقیده ی برخی دانشمندان استفاده از اشعه مادون قرمز به منظور شارژ تلفن ها و دستگاه های هوشمند، برای سلامتی مضر است. اما سازندگان وای شارژ بیان نمودند که در این فرستنده هیچ گونه تابش الکترومغناطیسی و یا فرکانس رادیویی وجود ندارد و این محصول بسیار ایمن و امن طراحی شده است؛ ضمن این که ارائه انرژی به دستگاه های ناآشنا و خارجی بدون گیرنده مقدور نیست.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *