وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین اظهارات خود به طرح رجیستری گوشی های موبایل اشاره کرد. به گفته‌ی محمود واعظی، برای اجرای طرح رجیستری نباید عجله کرد و در صورتی که طرح پایلوت رجیستری با موفقیت انجام شود، از تیرماه 96 شاهد اجرای این طرح در کشور خواهیم بود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در خصوص اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل تاکید کرد که برای انجام این کار فنی نباید عجله کرد تا موجب نارضایتی مردم و شکست خوردن طرح نشود. در واقع اجرای با تاخیر این طرح بهتر از آن است که طرح شکست بخورد و با نارضایتی مردم همراه شود. طرح رجیستری گوشی های موبایل پیش از این دو بار شکست خورد اما اکنون کارها به صورت عمیق‌تر و جدی‌تر شروع شده و هماهنگی لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز انجام شده است. به این ترتیب تمامی مقدمات و تجهیزات لازم فراهم شده و از ابتدای تابستان 96 شاهد اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل خواهیم بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این خصوص می‌گوید:

 از نظر فنی، تمام مراحل تست طرح طی شده و همه چیز برای اجرای آن آماده است. اما وزارت ارتباطات بر این باور است که اپراتورها هنوز نتوانسته‌اند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند و باید تا زمان دریافت تجهیزات توسط اپراتورها صبر کنیم.

به تاخیر انداختن طرح رجیستری گوشی های موبایل به معنی فرصت دادن به واردکنندگان قاچاق است

قاسم خورشیدی تاکید کرد که تمامی مراحل تستی و آزمایشی با موفقیت پشت سر گذاشته شده و اینک با رفع تمامی باگ‌ها و مشکلات، اجرایی شدن طرح رجیستری گوشی های موبایل کاملا قطعی است. وی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات، عنوان کرد که این وزارت‌خانه برای تامین زیرساخت‌های لازم چند ماه زمان خواسته اما از نظر ما این زمان به نوعی مهلت دادن به واردکنندگان قاچاق است و به هیچ وجه منطقی نیست.

وزیر ارتباطات همچنین از اجرای فاز اول دولت الکترونیک در دهه‌ی فجر سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های خصوصی نیز بتوانند هر کدام بخشی از این کار را در اختیار بگیرند.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *