انسان ها ذاتا کمال گرا هستند و همیشه به دنبال رسیدن به یک زندگی خوب و ایده آل می باشند. آنها برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت دست به هرکاری می زنند، بنابراین بهتر است راه های آسانتر و مفید تر را برگزینند. برای نیل به اهداف و پیشرفت روز افزون بهتر است عادات کلیدی افراد موفق را در خود بپرورانید تا زودتر به آنها دست یابید. در این مقاله قصد داریم چند مورد از این عادت ها را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱- خاطرات خود را یادداشت کنید

شب که فرا می رسد سعی کنید خاطرات خود را در یک دفتر یادداشت کنید. یادداشت برداری شما باید کوتاه، شیرین و هدفمند باشد. با این کار ذهن شما از روزی که پشت سر گذاشته اید خالی شده و باعث می شود تمام کارهای انجام شده در حافظه تان ثبت شود.

۲- لیستی از کارهای مورد نیاز تهیه کنید

یک لیست از تمامی کارهایی که باید در طول روز انجام دهید تهیه کنید. رفته رفته تمامی کارها جزء عادات شما شده و به طور خودکار انجام می شوند. روزانه هرکاری که انجام می شود از لیست خط خورده می شود که خود این مسئله موجب افزایش بهره وری تان خواهد شد.

۳- هدفگذاری کنید

زندگی که بدون هدف سپری شود بسیار خسته کننده و پوچ خواهد بود. پس باید برای خود اهدافی تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. شاید همیشه آرزو داشتید که یک رمان بنویسید. بنابراین همین را هدف خود قرار داده و راههای رسیدن به آن را یادداشت کنید.

۴- مهلت های زمانی قرار دهید

زمان مشخص کردن برای کارها باعث می شود که به شما فشار وارد شده و رو به جلو حرکت کنید. برای رسیدن به هدف مورد نظر هرچقدر که کوچک یا بزرگ باشد، باید سریعا اقدام کنید. برخی افراد برای پایبندی به مهلت های زمانی باید از دوستان خود هشدار دریافت کنند. اگر شما نیز برای انجام کارهایتان نیاز به یادآوری دارید به دوستان خود بسپارید تا از انجام کارهایتان باز نمانید.

۵- همیشه به دنبال یادگیری باشید

یادگیری امری همیشگی است و ربطی به سن و سال ندارد. درواقع ذهن تا زمانی جوان می ماند که بتواند مطالب جدید فرا بگیرد. سعی کنید مهارت ها و مطالب جدید و مفید یاد بگیرید به طور مثال هرماه خود را متقاعد کنید که یک کتاب بخوانید. خواندن کتاب یکی از کارهای ارزشمندی است که هر فردی می تواند آن را در برنامه روزانه خود بگنجاند. با انجام این کار مطالبی مفید کسب خواهید کرد که قطعا در آینده تان کاربرد خواهد داشت.

۶- مدیتیشن کنید

سعی کنید با انجام مدیتیشن همه چیز را از ذهن خود خالی کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۵-۱۰ دقیقه مدیتیشن در روز موجب بهبود هوش، سلامت جسم، خلاقیت و انعطاف ذهن خواهد شد.

۷- به خود جایزه دهید

هربار که کار مهمی را به اتمام می رسانید، برای خود جایزه ای تهیه کنید و این جایزه را متناسب با کاری که انجام می دهید در نظر بگیرید. به طور مثال اگر در کارتان ترفیع گرفتید، به خود یک تعطیلات حسابی جایزه دهید.

بدون شک اگر این عادات را در زندگی خود دنبال کنید به موفقیت های زیادی دست خواهید یافت.

vitrino

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *