این که فکر می کنید چیزی خوب است به معنی خوب بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذاهای مورد علاقه ما به عنوان نمونه توجه کنید. مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک های شکلاتی و کوکی ها؛ تمام این خوراکی ها خوشمزه هستند اما برای سلامتی ضرر دارند. بسیاری از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت رضایت بخش باشند اما در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

  1. به تعویق انداختن ساعت بیداری

ممکن است ۱۰ دقیقه خواب بیشتر فوق العاده به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی بیشتر می شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه می شود.

  1. اعتیاد به تماشای تلویزیون

تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی جدید است. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه تان فوق العاده به نظر می رسد زیرا از قسمت های پشت سر هم آن لذت می برید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز می شود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی ها می شود و سالم ماندن سخت می شود.

  1. رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

کاهش وزن اتفاق فوق العاده خوبی است. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده است؟ اگر از رژیم غذایی سنگین استفاده کرده باشید بیشتر به بدن خود آسیب وارد می کنید. رژیم غذایی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون می شود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن نمی گذارد.

  1. یک صبحانه چرب

اگر می خواهید روز پس از مصرف الکل بهبود بیابید این روش مناسب نیست. چربی مقداری از الکل را دفع می کند اما باعث افزایش حالت تهوع می شود. همچنین باعث افزایش کالری و افزایش وزن می شود. کالری ناشی از الکل نیز به این کالری افزوده می شود و سوختن چربی ها و کاهش وزن غیر ممکن می شود.

  1. استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک کن ها برای استفاده مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می دهد بلکه باکتری ها و جرم های بیشتری وارد گوش می کند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با استفاده از گوش پاک کن هستند.

  1. خواب روزانه

خواب روزانه به شما کمک کند از بسیاری از بی خوابی های شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می آید. شما بدن را آموزش می دهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب روزانه این نظم را به هم می زند. بهتر است ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما ثابت باشد تا بدن به برنامه ای منظم عادت کند.

  1. مسواک زدن دندانها:

خمیر دندان می تواند لایه های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند. با دندانهایتان مهربان باشید.

مجله‌سلامت

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *