در این مطلب می‌خواهیم درباره ۳ عادت ساده‌ای که برای تغییر زندگی به آنها نیاز داریم بپردازیم. در نگاه اول شاید بگویید این عادت‌ها چیه؟ اینها که خیلی ساده هستند و نمی‌توانند تغییر در زندگی من ایجاد کنند. اما چه باور داشته باشید چه نه همین ۳ کار ساده برای خیلی از کارآفرین‌ها نقش معجزه را برای تغییر زندگی داشته است. خلاقیت کلید واژه موفقیت است چون اگر خلاق باشید روند موفقیت ادامه‌دار خواهد بود و پایانی برایش وجود ندارد. اما خیلی از افرادی که از سطوح موفقیت بالا سقوط کردند به گفته خودشان یکی از دلایل شکستشان حذف عادت‌های زیر از زندگی‌شان بوده پس آنها را دست کم نگیرید. با ما همراه باشید تا این ۳ عادت ساده که به تغییر زندگی منجر می‌شود را معرفی کنیم

مطالعه روزانه

آخرین کتابی که خواندیم چی بوده؟ آیا بیشتر وقت خودمان را داریم پای تلگرام می‌گذاریم و فکر می‌کنیم با خواندن پست‌های آن به افزایش دانش خودمان کمک کردیم؟ متاسفانه نه! واقعیت این است که مطالعه روزانه یکی از کلید‌های مهم در تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت است. مغز انسان مثل کارخانه‌ای می‌باشد که مواد اولیه آن اطلاعات دریافتی روزانه است و محصولی که ارایه می‌دهد همان خلاقیت است! چطور کیفیت محصولمان را می‌توانیم افزایش بدهیم؟ وقتی کیفیت اطلاعات دریافتی بالاتر برود مسلما کیفیت محصول ما که همان خلاقیت است هم افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. پس مطالب تلگرام و شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید و برای تغییر زندگی مطالعه و گوش‌دادن پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی آموزشی را در برنامه صبح و شب خود بگنجانید. استیو جابز یک جمله معروف دارد که می‌گوید:

“خلاقیت فقط ایجاد ارتباط بین چیز(محرک) هاست”

نوشتن های روزانه

همیشه بالا سرتان موقع خواب یک دفترچه و خودکار قرار دهید و وقتی صبح چشم‌خود را باز می‌کنید اولین کاری که باید انجام دهید نوشتن در آن دفترچه‌است! حتما می‌پرسید چه چیزی باید بنویسیم؟ هرچی، ذهن خودتان را آزاد نگه دارید و بگذارید مغزتان قلم به دست بگیرد. روزانه کلی محرک خلاقیت ورودی اطلاعات مغز ما می شوند اما همان‌طور که استیو جابز گفته باید آنها را به هم ارتباط داد. روزانه حداقل یک ربع در جایی ساکت بنشینید و به روز خود بیندیشید و آنها را در دفترچه خود یادداشت کنید. اینطوری مغز شما علاوه بر آرامش شروع می‌کند به نظم بخشی و ایجاد ارتباط بین محرک ها. مطمئن باشید این عادت ساده در تغییر زندگی  نقش مهمی ایفا می‌کند.

۳ عادت ساده برای تغییر زندگی

پیاده‌روی روزانه

پیاده‌روی دیگر چه اهمیتی دارد؟ تا الان فهمیدیم برای تغییر زندگی و افزایش خلاقیتمان باید روی اطلاعات ورودی مغز به وسیله مطالعه کنترل داشته باشیم و با نوشتن‌های روزانه ارتباط بین محرک‌ها ایجاد کنیم. پس از پایان ساعت کاری سریع سراغ خودرو خود برای رفتن به خانه نرویم و یا اگر با مترو به خانه می‌رویم یکی دو ایستگاه بعد سوار شویم. پیاده روی‌های روزانه علاوه بر ایجاد نشاط و سلامتی جسمی-روحی یک کارایی دیگر هم دارد. تولید محرک‌های خلاقیت که برای فراید خلاقیت‌مان به آنها نیاز داریم. در پیاده‌روی های روزانه مغز شروع می‌کند به تحلیل اطراف خود و محرک‌ای مفید را برای خود ضبط می‌کند.

 

نظر شما چیست؟ آیا این ۳ فعالیت ساده برای تغییر زندگی و افزایش خلاقیت مفید هستد؟ نظر خودتان را با ما و دیگران درمیان بگذارید.

“۳ عادت ساده برای تغییر زندگی و افزایش خلاقیت” را بشنوید (۴دقیقه)

sabketo

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *