10 عادت کسانی که ذهنی قوی دارند

همه ما چالش ها و نقاطی بحرانی در زندگی مان داریم. مثل یک دوست یا همکار بد، یک شغل بی ثمر، یا یک رابطه پر مشاجره. چالش های زندگی تان هر چه که باشندباید قوی باشید، با یک ذره بین جدید به تمام مسائل زندگی نگاه کنید و اگر می خواهید موفق باشید تصمیم های قاطعانه بگیرید.

در ظاهر همه چیز ساده به نظر می رسد. دوستان خوب می خواهیم، شغل خوب، رابطه خوب و…

اما اینقدرها هم ساده نیست.

قوی بودن از نظر ذهنی کمی سختاست به خصوص اگر احساس کنید که در مشکلی گیر افتاده اید. شکستن قالب ها و حرکت در مسیر جدید به ثبات، جرات و شجاعت نیاز دارد که تنها انسان هایی که ذهنی قوی دارند از آن ها بهره مند هستند.

جایی که همه مردم فقط مشکل و مانع را می بینند کسانی که ذهن قوی دارند راه غلبه بر آن مانع را می بینند.

وقتی کارخانه توماس ادیسون در سال ۱۹۱۴ سوخت و ۲۳ میلیون دلار برای او ضرر به همراه آورد پاسخی که توماس داد بسیار ساده بود: خدا را شکر که تمام اشتباهاتمان سوخت، اکنون می توانیم همه چیز را از نو شروع کنیم.

واکنش ادیسون خلاصه ای از نگرش قدرت ذهنی است: دیدن فرصت ها و انجام عمل هنگام ناامیدی.

عادت هایی هستند که می توانید برای ایجاد یک ذهن قوی آن ها را به کار بگیرید. این ها استراتژی هایی هستند که می توانید از همین امروز شروع کنید.

هوش عاطفی بالایی دارند

هوش عاطفی پایه و اساس قدرت ذهنی است. بدون توانایی درک و تحمل عواطف و احساسات منفی و به کارگیری خلاقانه آن ها هرگز نمی توانید ذهنی قوی داشته باشید. لحظاتی که قدرت ذهنی تان را مورد آزمایش قرار می دهد همزمان هوش عاطفی تان را نیز امتحان می کند. هوش عاطفی انعطاف پذیر است و با درک و تلاش تقویت می شود. ۹۰ در صد انسان های موفق هوش عاطفی بالایی دارند و سالیانه ۲۸ هزار دلار بیشتر از رقیبانشان که هوش عاطفی پایینی دارند به دست می آورند.

اعتماد به نفس دارند

توان ذهنی تاثیر زیادی در توانایی ها و موفقیت های شما دارد. تحقیقات ثابت کرده است کسانی که اعتماد به نفس دارند درآمد بیشتری کسب می کنند و سریع تر از دیگران ترفیع می گیرند. کسانی که ذهن قوی دارند قدرت کنترل ترس ها و شک و تردیدها را دارند و اعتماد به نفسشان الهام بخش دیگران است.

به راحتی “نه” می گویند

هر چه نه گفتن برایتان سخت تر باشد استرس، آشفتگی و افسردگی بیشتری را تجربه می کنید. کسانی که ذهنی قوی دارند می دانند نه گفتن رفتار سالمی است. آن ها هنگام نه گفتن از به کار بردن جملاتی چون “فکر نمیکنم بتونم” یا “مطمئن نیستم” پرهیز می کنند. آن ها با اعتماد به نفس کامل نه می گویند چون می دانند با نه گفتن به یک وظیفه جدید به وظایفی که هم اکنون دارند احترام گذاشته اند و فرصت انجام آن ها را به خودشان می دهند.

انسان های منفی را خنثی می کنند

سر و کار داشتن با آدم های منفی خسته کننده و ناامید کننده است. کسانی که ذهنی قوی دارند با کنترل احساسشان می توانند رفتارشان را در مقابل انسان های منفی و مسموم نیز کنترل کنند. زمانی که قرار است با اینگونه افراد برخورد داشته باشند عقلانی عمل می کنند و اجازه نمی دهند که عصبانیت و ناامیدی به آن ها راه پیدا کند. آن ها دیدگاه شخص مقابل را هم در نظر می گیرند و به دنبال راه حلی برای آن می گردند.

تغییر را می پذیرند

کسانی که ذهنی قوی دارند انعطاف پذیر و وفق پذیر هستند. آن ها می دانند که ترس از تغییر نگرشی است فلج کننده و تهدیدی است برای موفقیت و شاد بودن. تنها زمانی می توانید از تغییر منفعت ببرید که آن را بپذیرید. باید با آغوش باز و ذهن باز فرصت هایی که تغییر ایجاد می کنند را بپذیرید.

شکست را می پذیرند

کسانی که ذهن قوی دارند شکست را می پذیرند زیرا می دانند که جاده موفقیت با همین شکست ها هموار می شود. هیچ کس بدون پذیرفتن شکست نمی تواند موفقیت را تجربه کند. اشتباهات باعث می شوند مسیر غلط را بشناسید و راه برای موفقیت هموار شود. بزرگ ترین پیشرفت ها زمانی به سراغ تان می آیند که احساس ناامیدی داشته باشید. همین ناامیدی باعث می شود متفاوت فکر کنید، به دنیای بیرون نگاه کنید و راه حلی را ببینید که تا کنون نمی دیدید.

روی اشتباهات تمرکز نمی کنند

کسانی که ذهن قوی دارند می دانند چیزی که توجهتان را به آن متمرکز کرده اید تعیین کننده احساستان است. وقتی روی مشکلات متمرکز شوید استرس و احساسات منفی خواهید داشت و این مانع از عملکرد مناسب شما می شود. اما اگر روی کارهایی برای بهتر کردن خودتان متمرکز شوید احساس مثبت در خودتان ایجاد کرده و عملکردهای بهتری خواهید داشت. این افراد از مشکلات فاصله می گیرند اما آن ها را فراموش نمی کنند و با نگهداشتن آن در یک فاصله امن به موفقیت هایی در آینده می رسند.

خودشان را با دیگران مقایسه نمی کنند

کسانی که ذهن قوی دارند هرگز درباره دیگران قضاوت نمی کنند و هیچوقت برای این که نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند دیگران را تخریب نمی کنند. مقایسه کردن ها انسان را محدود می کند. حسادت و پشیمانی کنترل زندگی را از دست تان خارج می کند انرژی را از آدم می گیرد. کسانی که ذهن قوی دارند هیچ وقت انرژی و وقتشان را برای مقایسه و قضاوت دیگران هدر نمی دهند. به جای حسادت دیگران را تحسین کنید و به موفقیت های دیگران خوشحال شوید.

ورزش می کنند

تحقیقات نشان داده کسانی که ۲ بار در هفته ورزش می کنند شایستگی های فکری، اجتماعی و ورزشی بیشتری دارند. به علاوه عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری دارند. دلیل تمام این ها ترشح هورمون اندورفین هنگام ورزش است.

به اندازه کافی استراحت می کنند

خواب در افزایش قدرت ذهنی تاثیر بسزایی دارد. هنگام خواب مغز پروتئین های سمی را که نتیجه فعالیت های عصبی هنگام بیداری است حذف می کند، متاسفانه مغز تنها زمانی که خواب هستید می تواند این کار را انجام دهد. پس اگر به اندازه کافی استراحت نکنید و نخوابید پروتئین های سمی در سلول های مغز باقی می مانند و توانایی درست فکر کردن را از شما می گیرند.چیزی که هیچ کافئینی نمی تواند آن را جبران کند.

تانی کال

bedunim

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *