عبور فیلم Dune «دنی ویلنوو» از زیر تیغ سانسور چین

چین مجوز اکران فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر به کارگردانی «دنی ویلنوو» را صادر کرد. این فیلم قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ در سالن‌های سینمای چین اکران شود اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم علمی-تخیلی و پرستاره در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود.

در این فیلم بازیگری نقش‌آفرینی کرده که خوشایند مخاطبین چینی خواهد بود. «چانگ چن» بازیگر متولد تایوان در این فیلم نقش «دکتر ولینگتون یوئه» را بازی می‌کند، نقشی که در اقتباس «دیوید لینچ» به «دین استاک‌ول» سفید‌پوست و در مینی‌سریال «تل‌ماسه» به «رابرت راسل» سپرده شده بود. چانگ با فیلم‌های «وونگ کار-وای» و «ببر خیزان اژدهای پنهان» (Crouching Tiger, Hidden Dragon) «انگ لی» شناخته می‌شود.

فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول در ماه مارس مجوز اکران در چین را به دست آورد، اما هنوز پس از چند ماه تاریخ اکران این عنوان ابرقهرمانی در این کشور مشخص نشده است. این فیلم هفته گذشته در بازارهای داخلی افتتاح شد و رکورد پاندمی را شکست. فیلم‌های «ظهور» (Arrival) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) ویلنوو به ترتیب در کشور چین ۱۵.۹ و ۱۱.۷ میلیون دلار فروخته‌اند.

در اقتباس «دنی ویلنوو» از رمان «تل‌ماسه» نوشته‌ی «فرانک هربرت»، ستارگانی چون «تیموتی شلمی»، «زندیا»، «جیسون موموآ»، «دیو باتیستا»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، «اسکار آیزک»، «استلان اسکارزگارد» و «خاویر باردم» نقش‌آفرینی کرده‌اند. ویلنوو برای کارگردانی قسمت دوم فیلم نیز بازخواهد گشت. «تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره‌ی کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سریال دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام چاشنی که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *