جنگ افزار یکی از حوزه های بسیار جذاب در بین کاربران اینترنتی است، در این مقاله یکی از عجیب ترین هواپیماهای جنگی تاریخ مورد بررسی قرار گرفته است ، امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

عجیب ترین هواپیمای جنگی جهان

در جنگ جهانی دوم نیروی هوایی نازی‌ها یکی از نیروهای جنگی و مهندسی دنیا بود که با نوآوری های خود دنیای جنگ را متحول کرد. راکت ها، موتورهای جت و حتی موشک های کروز از تولیدات آنها بود.

در بین تولیدات این نیروی جنگی طرحی از یک هواپیمای غیر متعارف وجود داشت که ظاهر نامتقارن آن با تمامی هواپیماهایی که تا آن روز تولید شده بود فرق می کرد. این هواپیمای عجیب که “بی وی ۱۴۱” نام داشت بر خلاف سایر هواپیماها از یک تکه بدنه میانی تشکیل نشده بود و کابین خلبان آن از کابین خدمه هواپیما جدا بود.

عجیب ترین هواپیمای جنگی تاریخ
ایده تفکیک این دو بخش از آنجا آمد که محل قرارگیری موتور بزرگ هواپیما و بالها یکی از موانع اصلی هواپیما در عملیات های نظامی بود و دید کمی که به واسطه آنها ایجاد می شد قدرت آتشباری هواپیما را پایین می آورد.

با این که از این هواپیما بیش از ۳۰ نمونه آزمایش ساخته شد اما هیچ گاه به علت در دسترس نبودن موتور مناسب برای آن به تولید انبوه نرسید و در آسمانهای جنگ ظاهر نشد، البته برخی علت ناکامی این هواپیما را ژنرالهای مغرور ارتش آلمان می دانند که ظاهر نامتعارف این هوا پیما را نمی پسندیدند.

zoomtech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *