بعد از مشکلات اخیر آپدیت سونی برای محصولات خود، روز گذشته آپدیت اندروید نوقا برای اکسپریا زد 5 (Sony Xperia Z5)، اکسپریا زد 3 پلاس (Sony Xperia Z3 Plus) و اکسپریا زد 4 تبلت (Sony Xperia Z4 Tablet) مجددا عرضه شد.

آپدیت اندروید نوقا برای اکسپریا زد 5 شامل به‌روزرسانی امنیتی ماه ژانویه نمی‌شود

اولین بار اواخر دی ماه شاهد عرضه این به‌روزرسانی برای کاربران سونی بودیم، اما مشکلات مربوط به عملکرد کارت حافظه، سیستم پخش صوتی و شارژدهی باتری باعث توقف عرضه آن شد. اگرچه مدتی‌ست که کاربران در انتظار انتشار آپدیت اندروید نوقا هستند، اما کار توسعه و رفع مشکلات آن 33 هفته طول کشید. در همین راستا، مدیران سونی با انتشار توییتی رسمی، اذعان داشتند که تجربه کاربری در اولویت اصلی قرار دارد.

از طرفی به‌نظر تنها باگ‌ها و مشکلات گزارش‌شده توسط کاربران برطرف شده و متاسفانه خبری از گنجاندن وصله امنیتی ماه ژانویه یا پشتیبانی از رابط گرافیکی ولکان (Vulkan) نیست.

از ویژگی‌های اصلی آپدیت اندروید نوقا برای اکسپریا زد 5 و دیگر محصولات سونی می‌توان به اضافه شدن حالت چند پنجره (Mutli-Window) و قابلیت‌های بیشتر بخش نوتیفیکیشن در کنار پشتیبانی از “Google Now” در لانچر رسمی سونی (Xperia Home Launcher) و تغییرات عمده این نسخه از سیستم عامل اندروید اشاره کرد.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *