کمپانی سانگ یانگ که یکی از قدیمی ترین کمپانی‌های خودروسازی کره ای است، علاوه بر رونمایی از ماشین مفهومی XAVL در نمایشگاه خودرو ژنو، برخی از برنامه‌های تولیدی‌اش برای چند سال آینده را نیز عنوان نمود که عمدتا در رابطه با افزایش و ارتقا ارتباطات، اتوماتیک شدن خودروها و انتشار گازهای گلخانه‌ای بودند. بنابرین در ادامه مطلب به برخی از خودروهایی می‌پردازیم که این کمپانی قصد تولید آن در آینده‌ای نه چندان دور را دارد.

عرضه مدل‌های جدید ار سانگ یانگ برای افزایش تنوع محصولات

یکی از این خودروها، خودروی رکستون جدید است که گفته می‌شود در سپتامبر 2017 آماده عرضه به بازار خواهد بود. این مدل در واقع بازتولیدی جایگزین شده، همراه با اپشن‌های ارتقا یافته‌ای از مدل قدیمی رکستون  4×4 است. اما به نظر می‌رسد مفهوم بدنه بر شاسی این مدل از مدلی الهام گرفته شده است که پیش از این با نام LIV-2 در سایر نمایشگاه‌های خودرو،  به نمایش گذاشته شده بود.

عرضه مدل‌های جدید ار سانگ یانگ برای افزایش تنوع محصولات

خودروی بعدی، نسخه جدید مدل موسو است که احتمال می‌رود در سال 2018 رونمایی شود. باید خاطر نشان کرد که پلتفرم رکسون جدید، مشابه پیکاپ موسو all-new خواهد بود. مدل بعدی کوراندوی جدید است که احتمال می‌رود در سال 2019 رونمایی شود. در حالی که کوراندوی فیس لیفت 2017 اخرین نسخه تولید شده از مدل  کوراندو است، مدل جدیدتر آن بر اساس یک پلتفرم all-new که احتمالا مهمترین بخش آن نیز هست، تولید خواهد شد. این خودرو شباهت بسیاری به مدل تیوولی دارد و لذا بهتری که در بخش رقابتی SUVهای کوچک عرضه شود.

عزم کمپانی سانگ یانگ برای تولید خودروهای الکتریکی

عرضه مدل‌های جدید ار سانگ یانگ برای افزایش تنوع محصولات

کمپانی سانگ یانگ در پاسخ به روند رو به رشد تقاضا برای سوخت‌های جایگزین و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، در حال کار بر روی تولید خودروهای الکتریکی بر اساس پلتفرم جدید کوراندو است. این خودرو که یک SUV بزرگ خواهد بود، باتری‌هایی بزرگ و قدرتمند برای شتاب‌گیری و دستیابی به حداکثر سرعت دارد. “سیک چوی”، مدیر عامل و رییس شرکت سانگ یانگ، اعلام کرد که هدف آنها، طی مسافت 300 کیلومتری با هر بار شارژ کردن است. البته ناگفته نماند که این خودروساز به لطف تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ، به تکنولوژی تولید باتری نیز دست یافته است و تنها چشم انتظار کاهش قیمت محصولات الکتریکی، برای عرضه محصولات خود به بازار رو به رشد خودروهای الکتریکی است. بنابرین انتظار می‌رود اولین خودروی الکتریک سانگ یانگ، نهایتا تا سال 2020 رونمایی شود.

عرضه مدل‌های جدید ار سانگ یانگ برای افزایش تنوع محصولات

کمپانی سانگ یانگ از وسایل نقلیه خودران غافل نشده است و برنامه‌هایی نیز در این زمینه دارد. اما دیدن چنین خودروهایی در جاده‌ها، مدتی طول خواهد کشید؛ زیرا این کمپانی در نیمه راه قرار دارد. با این حال  فرایند ساخت اینگونه خودروها به تدریج ادامه خواهد یافت و حتی برخی سیستم‌های اولیه لازم برای ساخت چنین خودروهایی مانند LKAS  هم اکنون نیز در مدل‌هایی نظیر تیوولی XLV 2017 در دسترس هستند.

با این تفاصیل می‌توان پیش‌بینی کرد که مدلهای اینده این کمپانی دارای تنوع بیشتری باشند. البته به نظر می‌رسد مدل مفهومی XAVL، به دلیل قدرت الکتریکی بالاتر و اتصالات بهتر، ، تنوع و پیشرفت‌های زیادی را از طریق کیت‌های فوق پیشرفته به نمایش بگذارد.

این مدل در حال حاضر تنها یک مدل مفهومی است اما احتمالا در چند سال اینده شاهد تولید انبوه آن خواهیم بود. البته ناگفته نماند که این مدل، اولین مدل بدون سیستم چهار چرخ محرک است و وجود هفت صندلی بدین استفاده این ورژن، از سیستم دوچرخ محرک خبر می‌دهد. مدل چهارچرخ محرک این نسخه نیز با 5 صندلی، حدود 6 ماه بعد از عرضه مدل دو چرخ محرک با هفت صندلی، ارائه خواهد شد.

درخواست کمک کمپانی سانگ یانگ از کمپانی پینینفارینا برای طراحی نسل بعدی رکستون

عرضه مدل‌های جدید ار سانگ یانگ برای افزایش تنوع محصولات

مدیرعامل شرکت سانگ یانگ، جونگ سیک، امروز طی بیانیه‌ای به عدم شهرت کمپانی سانگ یانگ به دلیل زبان طراحی کلاسیک خود اعتراف کرد. لکن افزود که به همین دلیل هم، نسل بعدی SUV رکستون توسط استودیوی طراحی مشهور پینینفارینا طراحی خواهند شد. گفتنی است که ورژن جدید رکستون کمپانی سانگ یانگ پیش از آن نیز با نام مستعار C300 با همکاری این کمپانی در حال تولید بود و تنها امروز رسانه‌ای شد.

به گفته منابع آگاه، کار طراحی اولیه این خودرو در پاییز 2016 اغاز شد و در اواخر سال 2021/ اوایل 2022 از آن رونمایی خواهد شد. انالبته لازم به ذکر است که در طراحی این مدل جدید، کمپانی تولید کننده خودروی سانگ یانگ در کنار طراحان ایتالیایی و متخصصین کمپانی پینینفارینا، دارای مالکیتی مشترک هستند. در واقع هر دو شرکت بخشی از گروه Mahindra هستند که در سال 2015 در معامله ای به ارزش 132 ملیون پوند توسط کمپانی پینینفارینا خریداری شده است. اما این امر لزوما بدین معنا نیست که نسل بعدی مدل رکستون چیزی شبیه به فراری  250 LM Stradale Specialeیا آلفا رومئو 2uettottant باشد. اما با این حال شانس آن را دارد که دارای ظاهر بهتر و پیشرفته‌تری نسبت به قبل باشد.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *