عرضه گوشی H8266 سونی با نمایشگر 18:9

سونی به‌زودی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی می‌کند و همین موضوع باعث شده است گمانه‌زنی‌ در مورد جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان و ایکس‌زد پریمیوم افزایش پیدا کند. به دنبال رؤیت گوشی جدید ژاپنی‌ها با شماره مدل «سونی H8266» در آزمون گیک‌بنچ، این مدل به‌تازگی در آزمون AnTuTu مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گوشی مذکور در سال جدید میلادی عرضه خواهد شد؛ گوشی‌های سونی که شماره مدل آن‌ها با حرف H آغاز می‌شود، برای عرضه در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده‌اند. ضمن اینکه این محصول با توجه به شماره مدل آن و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، یک گوشی پرچم‌دار است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سونی درنظر دارد گوشی جدیدش را با شماره مدل H8266، به نمایشگر کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل مجهز کند؛ در آزمون AnTuTu به اندازه واقعی نمایشگر اشاره نشده است. شرکت ژاپنی مدتی پیش اعلام کرده که در آینده، گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد بارزولوشن 4K ارائه خواهد داد؛ اما به‌ نظر می‌رسد که در حال‌ حاضر، انتخاب سونی نمایشگرهای استاندارد با رزولوشن Full HD است و تصمیمی ندارد مانند رقبای خود، محصولاتی مجهز به نمایشگر Quad HD ارائه دهد. البته به‌طور دقیق مشخص نیست این محصول، با نمایشگر +Full HD عرضه خواهد شد یا خیر؛ زیرا گوشی‌های سونی با نمایشگر 4K، در حالت عادی رزولوشن Full HD ارائه می‌دهند و گوشی جدید این شرکت با شماره مدل Sony H8266 از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، پردازنده پرچم‌دار جدید کوالکام قدرت پردازشی گوشی جدید سونی را تأمین خواهد کرد. این مدل به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهد شد؛ شرکت‌های دیگری نظیر سامسونگ و شیائومی به دنبال عرضه پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود با پردازنده کوالکام هستند. گمان می‌رود شیائومی با عرضه دو گوشی می میکس ۲ اس و می ۷، با سونی رقابت کند و سامسونگ نیز برای مدل‌های مخصوص گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، از تراشه جدید کوالکام استفاده خواهد کرد.

سونی گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود را با ۴ گیگابایت رم عرضه کرده است؛ اما به‌ نظر می‌رسد که حافظه در جانشین ایکس‌زد وان بدون تغییر خواهد بود؛ مدل ارزیابی شده در آزمون AnTuTu تنها به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. البته انتظار می‌رود این دستگاه به‌عنوان اولین گوشی سونی با ۶ گیگابایت رم به بازار عرضه شود. پرچم‌دار جدید سونی ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

دوربین از جمله بخش‌هایی است که در پرچم‌داران جدید سونی دستخوش تغییر خواهد شد؛ زیرا این شرکت تصمیم دارد گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود را با دوربین دوگانه به بازار ارائه دهد؛ هیچ‌یک از پرچم‌داران ایکس‌زد اس، ایکس‌زد پریمیوم و ایکس‌زد وان در سال گذشته، به دوربین دوگانه مجهز نیستند. با این‌ وجود در آزمون AnTuTu به دوربین گوشی جدید ژاپنی‌ها با شماره مدل H8266 اشاره نمی‌شود؛ به همین جهت، مشخص نیست آیا این مدل، دوربین دوگانه خواهد داشت یا خیر.

در رابطه با پرچم‌داران ۲۰۱۸ سونی باید گفت که شرکت ژاپنی از زبان طراحی «میرای» برای توسعه آن‌ها استفاده خواهد کرد؛ در این زبان طراحی، حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر باریک‌تر از محصولات پیشین سونی خواهد بود تا پرچم‌داران جدید این شرکت به تِِرندهای بازار نزدیک‌تر شوند.

تانی کال

برگرفته از GSMARENA

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *