علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید

بیش‌تر انسان‌ها از حرفه و شغل خود بیزار هستند و فقط برای کسب درآمد و گذراندن زندگی آن را تحمل می‌کنند؛ در صورتی که ما فقط یک شانس برای زندگی خواهیم داشت بنابراین باید از آن نهایت استفاده را ببریم و به کاری که به آن علاقه داریم و ما را به هیجان می‌آورد بپردازیم.

می‌خواهم‌ درباره پیدا کردن علاقه خود در زندگی با شما صحبت کنم. زندگی کوتاه است و همان‌طور که می‌دانید در ماه پنجم سال ۲۰۱۷ هستیم. اکنون به سنی رسیده‌ام که می‌توانم بگویم: ” خدای من ، به یاد دارم‌ که در سال ۲۰۰۰ تازه کسب و کار خود را آغاز کردم انگار که همین دیروز بود.” اما این مسئله برای ۱۷ سال پیش است. به ‌راستی ‌که زمان‌ پرواز می‌کند.

تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، تغییر است. جهان در جریان است. زمان در گذر است. این خود ما هستیم که انتخاب می‌کنیم که با آن همراه باشیم اما زمان در جریان است و  ما فرصت دوباره‌ای به دست نمی‌آوریم. این یک دوره تمرینی قبل زندگی واقعی شما نیست. منظور من این است که من از آن دسته آدم‌ها نیستم که به تناسخ اعتقاد داشته باشم. اگر شما به تناسخ اعتقاد دارید پس فکر می‌کنید  شانس دوباره وجود دارد اما من معتقد به شانس دوباره در این جهان نیستم. این زندگی فرصت ماست، زمان ماست و به سرعت در حال گذر است.

زمان در گذر است. این خود ما هستیم که انتخاب می‌کنیم که با آن همراه باشیم، ما فرصت دوباره‌ای به دست نمی‌آوریم.

باید آن چیزی را که واقعا در زندگی به آن علاقه و اشتیاق دارید بیابید. بیشتر انسان‌ها زندگی خود را با تحمل شغلشان می‌گذارنند. آن‌ها از شغلشان متنفر هستند، به سختی آن را تحمل کنند. امیدشان فقط تعطیلات آخر هفته است و از روز اول هفته وحشت دارند. من اینجا هستم تا به شما بگویم این راه زندگی کردن نیست. چیزی که به آن اشتیاق دارید را پیدا کنید، به دنبال چیزی باشید که از آن لذت برده و به خاطر آن هرروز مشتاقانه از خواب بیدار ‌شوید و بعد به دنبال آن کار بروید. برای اینکه به جایی که می‌خواهید، برسید باید فرآیند طولانی را پشت سر بگذارید، اما اول از داوطلب شدن در کاری که دوست دارید شروع کنید و بعد افراد درستی را ملاقات کنید، سوالات درست را بپرسید و خود را به جایی برسانید که کاری که با آن پول در می‌آورید کاری باشد که حتی اگر پولی هم در کار نباشد آن کار را انجام دهید. من به شما می‌گویم که زندگی که در آن با اشتیاق زندگی کرده، در آن هیجان‌زده بوده و دنبال آن باشید، عالی‌ترین راه برای زندگی کردن است.

بسیاری از ما آنقدر به دنبال پول می‌رویم تا اینکه زمانمان به پایان می‌رسد. راهی پیدا کنید که پول دربیاورید، حتی اگر پولش از کار دیگری که می‌توانستید انجام دهید کمتر باشد، اما حداقل کاری است که به آن علاقه دارید، کاری است که به آن باور داشته و می‌خواهید که آن را انجام دهید.

تانی کال

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *