عوامل شکست در کارآفرینی

هفته ی گذشته با یکی از جوان بیست و چند ساله قرار ناهار داشتم. قصد داشت در مورد کسب و کاری که راه اندازی کرده بود چند سوال از من بپرسد. در مورد برنامه ای که در نظر داشت صحبت کردیم و پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که برنامه ی خوبی در سر دارد. برنامه ریزی کاملا دقیق بود و تیم دقیقی برای رسیدن به هدف انتخاب کرده بود. ولی آیا این موارد جز عوامل شکست در کارآفرینی هستند؟

عوامل شکست در کارآفرینی

سپس متوجه شدم که این فرد ممکن نیست موفق شود. چون طرز فکر و طرز بیان مناسبی نداشت. در این مطلب پنج نوع طرز فکری که باعث شکست شما می شود را معرفی کرده ام. گفتن این جملات به ضرر شما تمام می شود.

من لیاقت موفق شدن را دارم

این روزها در مورد اعتماد به نفس بالای نسل جوانان حرف های زیادی شنیده ایم. من با این عقیده موافق نیست. خیلی از کسانی که به این نسل مرتبط هستند یک ستاره ی واقعی اند. آن ها دوست دارند به موفقیت برسند و برای آن تلاش می کنند.

ولی بعضی از آن ها تصور می کنند که ممکن است موفقیت به سوی آن ها بیاید. آن ها زندگی سختی داشته اند و حالا تصور می کنند که جز خوشی استحقاق هیچ چیزی را ندارند. واقعیت این است که هر کدام از ما در دوره ای از زندگی طعم سختی ها را چشیده ایم. گذراندن دوران سخت از شما یک قهرمان نمی سازد. همینطور اگر یک بار پیروز شده اید به این معنا نیست که حالا باید موفق شوید و این حق شماست. از هر شکست درس بگیرید و تصور نکنید حالا که شکست خورده اید باید مسیر همواری پیش رو داشته باشید. این جمله یکی از عوامل شکست در کارآفرینی ست.

عوامل شکست در کارآفرینی

موفقیت از راه های آسان به دست می آید

همه ی ما در وبسایت ها از این جملات می بینیم: در خواب درآمد داشته باشید، شغل نیمه وقت با درآمد ۷ رقمی و … برخی از مردم این جملات را باور می کنند و تصور می کنند که از راه های ساده هم می توان موفق شد. واقعیت این است که اگر راه ساده ای برای پولدار شدن وجود داشت دیگران از شما جلوتر بودند.

تمام کارآفرینانی که میشناسم چندین بار شکست خوردند. ولی بعد زحمت بیشتری کشیدند تا به جایی که دوست دارند برسند. هیچ استثنائی در این مورد وجود ندارد.

من سخت کار نمی کنم، هوشمندانه کار می کنم

شاید قبلا هم این جمله به گوشتان خورده باشد. واقعیت این است که موفقیت زمانی بدست می آید که شما سخت و هوشمندانه کار کنید. این جمله طوری نشان می دهد که مردم تصور می کنند می توانند سیستم اصلی را دور بزنند و خیلی راحت تر به موفقیت برسند. این یکی از عوامل شکست در کارآفرینی است.

عوامل شکست در کارآفرینی

از خطاهای خودتان درس بگیرید. هوشمندانه تصمیم گیری کنید تا نیاز نباشد بیش از حد کار کنید. اگر کاری را سه بار انجام داده اید و باز هم نتیجه ای بدست نیامده شما احمق هستید. بهتر است کارتان را یک بار به شیوه ی درست انجام دهید.

من مهم هستم

فردی که با من ملاقات کرد معتقد بود که بسیار نابغه است و تمام موفقیت های تیم به خاطر وجود اوست. ۹۵ درصد زمان گفتگو به صحبت در مورد خودش و چیزهایی که می خواست گذشت. به نظر می رسید هیچ توجهی به دیگران نداشت.

هیچ کس تا به حال نتوانسته مسیر کارآفرینی را بدون کمک واقعی اطرافیان طی کند. مهم نیست کسی که در کنار شماست همسرتان است، همکارتان و یا دوستتان. وقتی کسی را دارید که به شما انگیزه می دهد راحت تر موفق می شوید. طی کردن مسیر کارآفرینی بصورت فردی یکی از عوامل شکست در کارآفرینی ست.

عوامل شکست در کارآفرینی

تمام چیزهایی که باید بدانم را می دانم

بعضی از کسانی که از من راهنمایی می خواهند بیشتر دوست دارند در مورد دانش و دستاوردهای فردی خودشان صحبت کنند و هیچ توجهی به صحبت های من نشان نمی دهند. البته من به آن ها احترام می گذارم. ولی تصور می کنم که به جای اینکار چقدر می توانند از تجربیات فردی که در این زمینه ۳۰ سال سابقه دارد استفاده کنند. البته شاید من هم خیلی از ترفند ها را بلد نباشم. ولی به طور کلی عوامل موفقیت و عوامل شکست در کارآفرینی را بلدم و دوست دارم دانسته هایم را به دیگران هم انتقال بدهم.

بدون توجه به تجربه و یا دانشی که دارید از اطرافیان خود دانش به دست بیاورید. هر کسی که ملاقات می کنید تجربه ی متفاوتی از زندگی دارد پس همیشه در حال آموختن باشید.

تانی کال

آی تک

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *