عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر روی بیدار باش گذاشته اید ، نه؟ اما صبح با چشم هایی خواب آلود و روحی آزرده از صدای گوشی موبایل بیدار میشود و به جستجوی موبایل خود بالای سر خود را جستجو میکند . آن را پیدا کرده ، قطع میکنید و مجدد میخوابید  . ظاهرا انرژی برای بیدار شدن ندارید و خواب و تخت خواب خود را بر همه چی ترجیح میدهید. اما درنهایت پس از چندبار تکرار بیدار باش بالاخره بیدار شده و دست و صورتتان را آب میزنید که مقدمات رفتن به سرکار را آماده کنید.

صبح زود ، دفتر کار

در نهایت به سر کار می‌رسید. هزاران پست الکترونیک وجود دارد؛ برای همین پاسخگویی به آن ها را کنار گذاشته و فقط به آنهایی پاسخ می‌دهید که از آن موقع به بعد می‌رسند. شما زمانی از خواب بیدار می‌شوید که طبیعت تان ایجاب و معده تان درخواست غذا کند. باز هم چشمانتان سیاهی می‌رود. انگار دوباره وقت آن است که به زیر لحافتان بروید و بخوابید.

بیداری ،خواب ، کار. و تکرار. کار سخت روزانه‌ای که باعث می‌شود با شنیدن صدای زنگ بیدارباش صبحگاهی از کوره در بروید. زندگی معنای بیشتری جز کار دارد. چگونه مطمئن شوید که مقدار زمان مناسبی را به خود اختصاص می‌دهید؟

زمان مشخصی را برای کار نکردن انتخاب کنید

جاشوا دورکین: “تمرکز روی کار بهانه بسیار خوبی برای توجه نکردن به خود است. من زمان‌هایی را مشخص کرده‌ام که در آنها کار نکنم و در عوض به خانواده و خودم برسم. به غیر از همایش‌ها یا جلسات ضروری‌ای که باید در آنها حضور داشته باشم، این زمان‌ها به خانواده‌ام و خودم اختصاص می‌یابند و برایم مقدس هستند. این کار زندگی مرا تغییر داده است.”

روزتان را با تمرکز آغاز کنید

کریستوفر جونز، مالک السیو: “من هر روز صبح پنج تا ده دقیقه را به تمرکز اختصاص می‌دهم. این کار به من کمک می‌کند تا چیزهایی که قدردان آنها هستم را تصور و از مسائل منفی و مخرب دوری کنم. من متوجه شده‌ام که این تمرکز و تامل خودآگاهی مرا افزایش میدهد و به من کمک کرده تا مهم‌ترین مسائل را متوجه شوم. من همچنین رویکرد مثبت‎تری به دست آورده‌ام و پر انرژی‌تر و شاد‌تر شده ام.”

به اندازه کافی بخوابید

رایان استفانز، شرکت بازاریابی رایان استفانز: “خواب مزایای علمی بی‌شماری دارد. خواب بیشتر به معنای شادی بیشتر، سلامتی بهتر و تصمیم گیری هوشمندانه‌تر است. گفتن ندارد که خواب باعث سم زدایی مغز و رفعافسردگی می‌شود. برای آن که بتوانید به بهترین شکل کارتان را انجام دهید، ضروری است که به طور مداوم باتری بدنتان را شارژ کنید.”

یک شعر بنویسید

ماتیو مانوس، مالک شرکت مشاوره‌:شاید احمقانه به نظر برسد، اما من این کار را هر روز انجام می‌دهم و باعث کاهش چشمگیر استرس(یکی از راهکار های سریع برای کاهش استرس ) و همچنین بهبود نگرش من نسبت به جزئیات دنیای اطراف و موقعیت‌هایی می‌شود که در غیر اینصورت متوجه آن نمی‌شدم. روزتان را با نوشتن یک شعر شروع کنید… حتی شعری بی قافیه .

با خانواده و دوستانتان صحبت کنید

فراز خان، مالک شرکت گودیرکت لیدجنریشن: “خانواده و دوستان شما بزرگترین حامیان شما هستند. حتی اگر روز پر مشغله و استرس‌آوری را گذرانده باشید، می‌توانیدبا تلفن زدن به مادر یا بهترین دوست‌تان و صحبت کردن در مورد مسائل خوبی که در زندگیتان اتفاق افتاده است، حال بهتری پیدا کنید. این کار شما را سرحال می‌کند.”

به آرامی از خواب بیدار شوید

برای من عجیب نیست که حتی ۱۰ تا ۱۵ ایمیل را در تخت خوابم پاسخ دهم. اما اگر روزتان را اینگونه شروع کنید ریتمی منفی‌ برای روزی که پیش رو دارید به وجود آورده اید. اما باور کنید که تمام این کارها را می‌توانید کمی به تعویق بیندازید. من آموخته‌ام که اگر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه را در تخت خواب بگذرانم، به آرامی بیدار شوم و قبل از چک کردن ایمیل‌ها دوش بگیرم، روز شادتری را خواهم داشت .

کتاب تخیلی بخوانید

مارک کرسنر،مدیر نیوالکر سنترال: “یک بعدازظهر از کار همیشگی‌تان دل بکنید و دنیای دیگری پناه ببرید. با این کار ذهنتان را شاداب می‌کنید. خواندن داستان‌های تخیلی باعث تحریک نیمکره سمت راست مغز انسان و به وجود آمدن افکار خلاق می‌شود. این عامل محرکه میتوانند با تغییر نوع تفکر روز متفاوتی را برای شما رقم بزند، به شما کمک می کند تا مسائل را با روش‌های انتزاعی‌تری حل کنید و از همه مهمتر، روحتان را جوان سازی کنید

به یک فایل صوتی گوش دهید

مت ویلسون، مدیر آندر.سیاکسپرینس: “به نظر من یکی از بهترین روش‌ها برای هواخوری و افزایش تحرک بیشتر مغز این است که قدم بزنید و به یک فایل صوتی گوش دهید. به خودتان لطفی کنید و به آهنگی گوش دهید که به کار ربطی نداشته باشد. رادیو، داستان‌های صوتی و آهنگ‌های الهام‌بخش گزینه‌های خوبی هستند.”

ورزش کنید

جان دیلارد، مدیرعامل شرکت بیگاسکای: “من صبح زود بیدار می‌شوم و در فضای باز ورزش می‌کنم. به غیر از فواید سلامتی که این ورزش برای من دارد، باعث پاک شدن ذهن من و ایجاد ارتباط با دیگران و دوستان می‌شود. این کار برای شروع صبح عالی است.”

خودتان را متعهد به اجرای برنامه تان کنید

ناتالی مکنیل: “زمانی که به برنامه کاری‌تان پایبند باشید، دیگر جلسات و قرارهای ملاقات شما را از رسیدگی به خودتان بازنخواهند داشت. من ترجیح می‌دهم که کارهای مهم را در ابتدای روز انجام دهم تا مطمئن شوم که در اواسط روز به فکر کنسل کردن آن نخواهم افتاد یا برنامه ورزشی یا تمرکز مرا به هم نخواهد زد.”

زمانی را به بازی اختصاص دهید

درک فیتزپاتریک، مالک لس‎اپتیک: “قبل از این که پدر شوم، مطمئنا به این سوال پاسخی مانند پاسخ دیگران می‌دادم: ورزش کنید، تمرکز کنید و غیره. تمام این روش‌ها برای تغذیه روح‎تان عالی هستند. اما بعد از پدرشدن فهمیدم که بزرگ‎ترین لذت این است که به بازی با فرزندانم بپردازم. لذت این کار چنان زیاد است که انگار بعد از ورزشی طولانی‌مدت در کنار دریا نفسی تازه کنی؛ اما شاید از این هم بهتر باشد.”

تانی کال

Wikiravan

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • استرس

    کاهش استرس در زندگی و کسب و کار

    کاهش استرس در زندگی و کسب و کار شکی نیست که استرس، احساسی کشنده است. بسیاری از متخصصان بهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *