نقش تکنولوژی هوشمند در خانه ها در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است. ما راه زیادی از تلفن‌های دیواری آشپزخانه و کامپیوترهای رومیزی را طی نموده ایم ، در عصری که تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌های دیجیتال بر صحنه تسلط دارند. جدیدترین موج از اینترنت اشیاء (IoT) ایجاد می‌شود، و تمایل و علاقه مصرف کنندگان به هوشمند سازی و استفاده از خانه های هوشمند رو به افزایش است .

لغت «هوشمند» به طور فزاینده به معنی امن از نظر امنیت و سلامتی است. جو کالیسترا (Joe Colistra) معمار مرکز تحقیقات طراحی در دانشگاه کانزاس، اخیراً در اقیانوس اطلس دیدگاه خود را برای یک خانه‌ی هوشمند را توصیف کرده است که سلامت  اعضای آن را تأمین می‌کند. چنین به روز رسانی‌هایی شامل دیوارهای حساس به حرکت و طبقات تشخیص وزن هستند که متوجه مشکلات راه رفتن افراد سالخورده می‌شوند. به روز رسانی دیگر: «دستشویی‌های هوشمند» که سلامتی کاربر را از نظر بیوشیمی تجزیه و تحلیل می‌کنند و به دکتر گزارش می‌دهند.

با وجود تکنولوژی که تعریف جدیدی از زندگی خانگی را با این روش‌ها ارائه می‌دهند، اکنون به نظر می‌رسد زمان عالی اقدام برای کارآفرینان باشد. اما با زمینه‌های جدید حرفه‌ها و مشکلات غیر قابل پیش‌بینی می‌آید، بنابراین کسانی که به دنبال ایجاد چنین جهشی هستند، باید به خوبی کارشان را انجام دهند و بفهمند کجا خطا کرده‌اند.

مشکلات احتمالی خانه‌های «هوشمند»

به زودی ما از خانه‌هایمان انتظار بیشتر و بیشتری از نظر نظارت بر امنیت و سلامتی، بازده انرژی، راحتی و سایر زمینه‌ها داریم. ولی مسیر موفقیت کارآفرینان نیازمند راهبرد امن زمینه‌های جدید است.

برای مثال «خانه‌های سالم» هوشمند را در نظر بگیرید. سالمندان بیش از هر گروهی از آن بهره می‌برند، ولی عموماً آن‌ها در ابتدا متقاضی این خانه‌ها نیستند. بسیاری از مردم در برابر نصب انواع ضروری تکنولوژی سنسور محتاط هستند، نه به دلیل هزینه، بلکه بخاطر امنیت.

 

هوش مصنوعی خانه‌های هوشمند باید برای تشخیص ترافیک شبکه‌ی غیرمعمول از هر دستگاهی که در خانه به شبکه وصل است، طراحی شده باشد تا به عنوان اخطاری برای ربات عملیات مخفیانه‌ی شبکه عمل کند. خوشبختانه، این کار سخت نیست: این کار «ابتدا امنیت» را کم کم به توسعه‌دهندگان و کارآفرینانی که بیشترین تلاش را می‌کنند، القا می‌کند.

برای کسانی که می‌توانند رویکرد مناسب امنیت و اشتراک اطلاعات را برقرار کنند – و با راهکارهای واقعاً نوآورانه و قوی از آن پشتیبانی کنند، آینده‌ای فوق‌العاده در پیش رو است .

ایران استارت آپ

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *