فروش کلی Solo ممکن است کمتر از افتتاحیه Star Wars VII باشد!

تحلیلگران باور دارند که مجموع فروش داخلی فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story با توجه افتتاحیه و وضعیت استقبال طرفداران، ممکن است در نهایت به ۲۵۰ میلیون دلار هم نرسد — رقمی که فیلم سینمایی Star Wars: The Force Awakens در افتتاحیه آمریکایی آنقدر فروخت. سه قسمت قبلی جنگ ستارگان — با عناوین The Force Awakens (نیرو برمی‌خیزد)، The Last Jedi (آخرین جدای) و Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) — همه در گیشه بین المللی بیشتر از یک میلیارد دلار فروختند، اما فیلم سینمایی Solo بعد از سپری کردن فاز تولید پرمشکل و پرهزینه خود، نشان داده که قرار است تبدیل به یک شکست تجاری برای استودیو شود.

برای تولید Solo: A Star Wars Story هزینه زیادی صرف شد، اما برخلاف انتظار آنطور که انتظار می رفت مورد استقبال قرار نگرفت. در این فیلم ﺁﻟﺪﻥ ﺍﺭﻧﺮﺍﯾﮏ هان سولوی جوان را به تصویر کشیده است، Solo در ابتدا توسط فیل لرد و کریس میلر (The Lego Movie) کارگردانی شد، اما آنها تنها سه هفته قبل از پایان تصویربرداری از پروژه خارج شدند. سپس ﺭﺍﻥ ﻫﺎﻭﺍﺭﺩ (Rush) برای به اتمام رساندن کار انتخاب شد، او نیز تعداد زیادی از صحنات را دوباره جلوی دوربین برد و بواسطه این ریشات های انبوه، بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری تعیین شده برای فیلم تا ۲۵۰ میلیون دلار افزایش یافت — حتی بیشتر از هزینه تولید فیلم The Force Awakens.

با توجه به هزینه زیاد تولید، Solo باید در گیشه بین المللی حداقـل ۵۰۰ میلیون دلار بفروشد تا آن را شکست خورده صدا نزنیم. حال طبق یک گزارش تازه منتشر شده توسط ددلاین، انتظار می رود که این فیلم طی دومین تعطیلات آخرهفته اکران خودش در ایالات متحده با کاهش ۶۰ درصدی نسبت به آخرهفته افتتاحیه، بین ۳۰ تا ۳۳ میلیون دلار بفروشد. طبق پیش بینی تحلیلگران، با پایان یافتن اکران فیلم، مجموع فروش فیلم در حالت خوشبینانه به ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید. اما نکته جالب اینجاست که Star Wars: The Force Awakens تنها در افتتاحیه ۲۴۸ میلیون دلار فروخته بود!! جالب است، اما یک خبر بد محسوب می شود.

فیلم سینمایی Solo در افتتاحیه آمریکایی خودش ۸۴ میلیون دلار فروخت — در حالی که اولین فیلم آنتولوژی جنگ ستارگان که Rogue One نام داشت در افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلار فروخته بود. البته دلایل مختلفی برای این شکست وجود دارد، از مشکلاتی که طی فاز تولید به وجود آمد گرفته تا تاخیر در آغاز بازاریابی برای آن؛ فاصله پایان اکران قسمت هشتم Star Wars و آغاز اکران Solo کم بود، بنابراین دیزنی نمی توانست تمرکز خودش را بجای فیلم اصلی بر روی ﺍﺳﭙﯿﻦﺁﻑ بگذارد، از طرفی Solo زمانی پا به گیشه گذاشت که Avengers: Infinity War و Deadpool 2 روی پرده بودند — در واقع کمپانی دیزنی مرتکب اشتباهی شد که حتی طرفداران هم از آن اطلاع داشتند!!

حال که پیش بینی شده Solo در ایالات متحده به جایی نمی رسد، همه چیز به بازار جهانی بستگی دارد تا شاید بتواند فیلم را نجات دهد و از تاثیر منفی آن بر روی آینده فرانچایز پرطرفدار Star Wars بکاهد. ما انتظار داریم که مجموع فروش بین المللی Solo: A Star Wars Story در نهایت به ۵۰۰ میلیون دلار برسد، و اگر بدشانس باشد کمتر از این رقم — از طرفی چینی ها چندان از فیلم های جنگ ستارگان استقبال نمی کنند که این خودش هم یک مشکل است. حال باید منتظر باشیم تا نتیجه معلوم شود.

تانی کال

برگرفته از ددلاین

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *