خانه سینما و تلویزیون اخبار فریده صابری درگذشت

فریده صابری درگذشت

0

فریده صابری درگذشت

فریده صابری، متولد ۱۳۲۷ و از جمله بازیگران ایرانی فعال در زمینه‌های تئاتر، تلویزیون و سینما، دیروز و در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. فرامرز روشنایی، مسئول روابط عمومی انجمن بازیگران، این خبر را تایید و اعلام کرد که فریده صابری از مدت‌ها پیش در حال مبارزه با بیماری سرطان بوده که در نهایت در روز ۱۹ بهمن فوت کرده است.

فریده صابری دیپلم هنرستان عالی موسیقی را در سال ۱۳۴۷ دریافت کرد. او دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک ایران و مدرک فوق لیسانس از دانشگاه ایندیانا در آمریکا بود. این بازیگر در تئاترهای «الو تریا»، «ایوانف»، «آقا محمدخان کالیگولا»، «شام آخر»، «ریچارد سوم»، «آوازخوان طاس»، «وقت ناهاری»، «لبخند باشکوه آقای گیل»، «ملاقات بانوی سالخورده»، «کرگدن»، «هرکول» و «طویله اوجیاس» ایفای نقش کرده است و سریال‌های «دلنوازان»، «همه بچه‌های من»، «بگذار آفتاب برآید»، «در قلب من»، «تنهاترین سردار»، «سنگ و شیشه» و فیلم‌های «مارال»، «روز شیطان»، «روز واقعه» و آثار دیگر را در کارنامه هنری خود دارد.

مراسم ختم فریده صابری روز دوشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد الزهرا واقع در شهرک غرب فاز دو خیابان هرمزان برگزار می‌شود.

تانی کال

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *