مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را دنبال می کنیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

آمار فروش این سری، از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ ماه می را شامل می‌شود و می‌توان این طور گفت که نسبت به هفته گذشته، بازار بهتر و پر رفت و آمد تری را شاهد بودیم. البته نباید خیلی امیدوار شوید زیرا افت فروش تقریبا برای همه عناوین از پیش عرضه شده صدق می‌کند و می‌توان این موضوع را طبیعی دانست. عنوان Mario Kart 8 Deluxe همچنان در صدر جدول فروش بازی‌ها قرار دارد و با وجود افت فروشی حدود ۸ هزار واحد نسبت به هفته گذشته، رقیبی ندارد. تا رده چهارم فهرست بازی‌ها، هیچ تغییری در جایگاه ها دیده نمی‌شود و همچنان بازی‌های Monster Hunter XX و The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission X هر چند با افت فروش، دیده می‌شوند. به رده پنجم که می‌رسیم، با عنوانی تازه عرضه شده مواجه می‌شویم که Prey نام دارد. فروش ۷,۱۰۵ نسخه‌ ای این بازی برروی پلی‌استیشن ۴، به عنوان یک بازی غربی، قابل قبول است و اگر در هفته‌های آینده نیز با همین وضعیت آرام مواجه باشیم، می‌توان حدس زد که آن را در جمع ۲۰ بازی برتر پر فروش مشاهده کنیم. عنوان NieR: Automata از عناوین قدیمی است که توانسته با حفظ ثبات فروش نسبی خود، به خوبی به رده‌های بالایی صعود کند. افت فروش این بازی‌ نسبت به عناوین پایینی جدول کمتر بوده و مشاهده می‌کنیم که هر هفته بالاتر می‌آید. از روی رده‌های بعدی که بگذریم، به دو بازی آخر فهرست ۲۰ تایی می‌رسیم که هر دو بازی‌های اکشن تاکتیکی یوبی‌سافت هستند. حدس بزنید چه بازی‌هایی؛ Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands و Tom Clancy’s Rainbow Six Siege که این موضوع نیز جالب به نظر می‌آید.

شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.

  1. Mario Kart 8 Deluxe — Switch — ۲۸,۷۸۱ / ۴۴۰,۶۹۶
  2. Monster Hunter XX – ۳DS — ۱۲,۶۴۳ / ۱,۴۷۹,۱۸۹
  3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Switch — ۱۰,۸۴۹ / ۴۶۵,۶۳۱
  4. Dragon Ball Heroes: Ultimate Mission X – ۳DS — ۷,۴۷۰ / ۱۴۶,۴۰۸
  5. Prey – PS4 — ۷,۱۰۵ / New
  6. NieR: Automata – PS4 — ۴,۷۴۰ / ۳۳۰,۲۹۳
  7. Fire Emblem Echoes:Shadows of Valentia – ۳DS — ۴,۴۰۰ / ۱۷۹,۲۶۸
  8. Danganronpa 1-2 Reload – PS4 — ۳,۸۸۰ / New
  9. Dark Souls III: The Fire Fades Edition – PS4 — ۳,۳۰۲ / ۵۵,۹۷۹
  10. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Wii U — ۳,۲۸۶ / ۱۲۲,۹۹۳
  11. Attack on Titan: Escape from Certain Death – ۳DS — ۳,۲۳۸ / ۱۱,۸۳۷
  12. Pokémon Sun/Moon – ۳DS — ۳,۰۴۳ / ۳,۲۶۲,۸۸۰
  13. ۱-۲-Switch – Switch — ۲,۹۳۷ / ۲۱۱,۷۹۳
  14. Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS — ۲,۹۰۵ / ۱۷۸,۸۵۲
  15. Mario Sports Superstars – ۳DS — ۲,۸۶۵ / ۹۲,۸۲۹
  16. Grand Theft Auto V (4,990 Yen Edition) – PS4 — ۲,۸۶۳ / ۳۳۶,۹۴۳
  17. Super Mario Maker – ۳DS — ۲,۷۷۴ / ۱,۰۴۱,۲۳۷
  18. Pro Yakyuu Famista Climax – ۳DS — ۲,۷۵۳ / ۷۶,۴۳۶
  19. Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands — PS4 — ۲,۴۶۸ / ۱۸۰,۴۱۳
  20. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – PS4 — ۲,۴۲۶ / ۱۹۴,۴۷۱

همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:

  1. Switch – ۲۶,۱۱۴
  2. New 3DS XL – ۱۳,۹۲۲
  3. PS4 – ۱۲,۳۲۵
  4. PS4 Pro – ۴,۹۸۹
  5. PS Vita – ۴,۰۸۸
  6. ۲DS – ۲,۷۳۲
  7. New 3DS – ۱,۴۰۶
  8. PS3 – ۳۲۷
  9. Wii U – ۱۸۴
  10. Xbox One – ۱۰۳

از آن جایی که بازار بازی ها رابطه مستقیمی با بازار سخت افزار ها دارد، مشاهده می‌کنیم که افت و کاهش فروش در بین کنسول ها در ژاپن به شدت دیده می‌شود؛ هر چند که اوضاع نسبت به هفته گذشته کمی بهتر شده است. کنسول نینتندو سوییچ همچنان در رده نخست جدول قرار گرفته و حدود ۱۵۰۰ واحد افزایش فروش داشته است. در رده‌های بعدی، تغییرات بسیار اندک هستند و افزایش فروش کنسول ها به شدت کم و بدون ارزش محاسبه هستند. این نکته را به یاد داشته باشید که این آرامش در بازار در فصل تابستان هر سال عادی است اما با ورود بازی‌های جدید، می‌توانیم شاهد جنب و جوش در بازار ژاپن باشیم.

گیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *