فواید روغن بادام

بادام یکی از بهترین و محبوب ترین آجیل هاست که فواید سلامتی زیادی نیز برای بدن دارد.مصرف روغن بادام باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.روغن بادام سرشار از ویتامین D و E، کلسیم و منیزیم است. دو نوع روغن بادام وجود دارد – شیرین و تلخ . روغن بادام شیرین دارای خواص پزشکی و همچنین منافع زیبایی بوده و می توان آن را با خیال راحت استفاده کرد ولی مصرف روغن بادام تلخ مضر و تنها به صورت استعمال خارجی مجاز است.

استاد گروه علوم و صنایع غذایی، دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: روغن بادام محتوی سدیم و پتاسیم است، از این رو قابل توصیه برای استفاده در رژیم غذایی و تنظیم فشار خون و کلسترول خون است.

«صُدیف آزادمرد»، روغن بادام را روغنی سلامت بخش دانست و خاطرنشان کرد: روغن بادام روغنی گران، لوکس و پایدار و در زمره روغن های ویژه است اما درعین حال خواص سلامت بخش خوبی دارد.

وی ادامه داد: روغن بادام اسیدهای چرب غیراشباع زیادی درد که برای بدن مفید است.

وی از تأثیر مصرف روغن بادام در هضم غذا گفت و بیان کرد: مصرف منظم روغن بادام می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، همچنین این روغن را به عنوان یک ملین موثر و تاثیرگذار در هضم غذا می شناسند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد انرژی بدن باید با مصرف روغن ها تامین شود، افزود: روغن بادام حاوی ویتامین E، A، B۱، B۲ و B۶، هست که همه برای پوست خوب است.

وی با اشاره به مرطوب شدن پوست درپی مصرف روغن بادام افزود: این روغن به راحتی جذب می شود و پوست را مرطوب می کند. در عین حال روغن بادام از جمله روغن‌هایی است که هنوز استاندارد کدکس برای آن تعریف نشده است.

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریزنیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بافت های مولکولی روغن بادام بسیار سبک هستند، بنابراین، به راحتی می توانند در پوست نفوذ کرده و تمام چرک و ذراتی که در منافذ پوست قرار گرفته است را از آن خارج کنند.

« جواد حصاری» خاطرنشان کرد: بادام، ۳۵ درصد ویتامین E دارد و میزان چربی ‌های اشباع نشده آن بسیار بالا است.

وی روغن بادام شیرین را یک چربی سالم و محافظ سلامت قلب دانست و ادامه داد: روغن بادام شیرین یک چربی سالم و محافظ سلامت قلب است. محتوی چربی اشباع نشده می تواند کلسترول مضر را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول سالم شده و موجب کاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی شود.

وی ادامه داد: مواد معدنی موجود در روغن بادام به افزایش تراکم استخوانی کمک می کند و باعث تقویت سیستم استخوانی بدن می شود. دیگر مواد مغذی مثل ریبوفلاوین و فنی لالانین حافظه و عملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

حصاری بیان کرد: روغن بادام شیرین حاوی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا- ۹، امگا-۶ و امگا-۳ بوده که به استحکام و سلامت موها کمک می کند، همچنین مانع از شکنندگی موها می شود. روغن بادام شیرین یک مرطوب کننده طبیعی مو بوده که با حفظ رطوبت موها برای مدت زمان طولانی می تواند به بازگرداندن موهای سالم و مقابله با موخوره کمک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: ویتامین A موجود در روغن بادام باعث کاهش بروز آکنه و جوش های سرسیاه در پوست می شود، علاوه بر این، روغن بادام برای پوست های حساس بسیار مناسب بوده و می توان از آن برای پاک کردن آرایش صورت و حتی موارد آرایشی دور چشم استفاده کرد.

وی افزود: روغن بادامی که طبیعی است، رایحه ای مثل بوی فندق و یا گردو دارد.

حصاری بااشاره به تحریک رشدمو درپی مصرف روغن بادام شیرین تاکید کرد: ماساژ پوست سر با روغن بادام شیرین ممکن است به تحریک رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند، همچنین ماساژ پوست سر با روغن بادام شیرین می تواند برای ریشه مو ویتامین ها و منیزیم را فراهم کند که در کمک به بهبود شکنندگی موها مفید است.

براساس این گزارش، روغن بادام شیرین به دلیل بوی مطبوعی که دارد به عنوان خوشبوکننده محصولات آرایشی و خوشبوکننده‌های هوا استفاده می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند مادر برای برقراری ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش بخشیدن به کودک اهمیت دارد. .

تانی کال

آفتاب نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • بادام تلخ

    اطلاعاتی درباره بادام تلخ

    اطلاعاتی درباره بادام تلخ بادام تلخ یک نوع از میوه ها است که دارای خاصیت فراوانی می باشد. …
  • چرا باید بادام را قبل از خوردن خیس کنیم

    غذاهای زیادی هستند که باید با نحوه خوردن آن ها آشنا شویم. اما بعضی غذاها هم هستند که نیاز …
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • heartburn

    علت سوزش سر دل

    علت سوزش سر دل گاهی اوقات سوزش و ناراحتی قفسه سینه و گلو هیچ گونه ارتباطی به قلب شما نداره…
  • سیب زمینی

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم

    چه قسمتی از سیب زمینی را نباید مصرف کنیم سیب زمینی یکی از غذاهای محبوب و مورد استفاده مردم…
  • موز

    خواص درمانی موز

    خواص درمانی موز موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که سرشار از فیبر می باشد. این میوه دا…
  • شکم

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده

    رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه ن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *