همانطوریکه می‌دانید دولت چین خواستار تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازار خودروهای سبز در جهان است و برای کم کردن آلودگی هوا طرح‌های تشویقی فراوانی را به خودروسازان کشورش برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی می‌دهد. به تازگی دولتمردان این کشور به کمپانی فولکس‌واگن چراغ سبز ساخت خودروهای برقی جدید با همکاری کمپانی محلی جک موتور را داده‌اند.

VW-JAC-Motor-EV-1

بنا به گزارش خبری رویترز کمیسیون بخش توسعه و اجرایی کشور چین به کمپانی فولکس‌واگن و جک موتور اجازه ساخت ۱۰۰ هزار خودروی تمام برقی را داده است. این قرارداد همکاری بسته شده حدود ۷۴۰ میلیون دلار ارزش در یک سال دارد. در حال حاضر کمپانی فولکس‌واگن با دو گروه خودروسازی فاو و ساییک موتور همکاری می‌کند. البته هنوز چندین مرحله دیگر باید پشت سر گذاشته شود تا همکاری فولکس‌واگن با جک موتور قطعی شود. البته فولکس‌واگن برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار خودروهای چین به سرعت این قرارداد را امضا کرده است و تنها مراحل قانونی و اداری این همکاری مانده است که انجام بشود.

VW-JAC-Motor-EV-5

بنا به گزارش منتشر شده از کمپانی فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۰ میلادی این کارخانه بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی و پلاگین هیبریدی با به فروش خواهد رساند و این کمپانی سعی‌ می‌کند تا خودروهایش را با استاندارد‌های آلایندگی تعریف شده برای خودروهای این کشور تطابق دهد.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *