پس از خبر ارائه سرویس فیبر نوری به مشترکان خانگی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیحاتی پیرامون مزایای فیبر نوری و صرفه اقتصادی بسته‌های جدید این شرکت برای متقاضیان اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا ارائه کرد.

رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص بسته‌های جدید اینترنت پرسرعت و باکیفیت این شرکت با فیبر نوری برای متقاضیان، نحوه اطلاع کاربران از تحت پوشش قرار داشتن تلفن آن‌ها تحت فیبرنوری و درخواست سرویس‌های جدید توضیحاتی را ارائه داد. وی با اشاره به صرفه اقتصادی بسته‌های جدید مخابرات برای کاربران، اظهار کرد که هزینه این بسته‌ها چندان زیاد نیست و با توجه به آن که هر یک از این بسته‌ها حجم مصرفی بالایی دارند، کاربران باید هزینه‌ای متناسب با آن را پرداخت کنند. این بسته‌ها برای کاربرانی که مصرف اینترنت بالایی دارند بسیار مناسب و به‌صرفه است. افرادی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند و فیلم و برنامه‌های آنلاین را مشاهده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این سرویس، اینترنت پرسرعت و با کیفیت بالایی را دریافت کنند.

فیبر نوری

هم‌اکنون 8 شهر ایران شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، کرج و کرمانشاه به این قابلیت مجهز شده‌اند. البته هنوز تمامی نقاط این شهرها نیز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند و این کار از مجتمع‌های مسکونی و تجاری شروع شده است. افرادی که تحت پوشش این سرویس قرار دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابرات، بسته مورد نیاز را انتخاب و متناسب با آن هزینه بپردازند.

همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به تشریح تفاوت بسته‌های کنونی مخابرات با تعرفه‌های قدیمی پرداخت. به گفته رسول سراییان، بسته‌ های اینترنت مخابرات که به تازگی معرفی شده‌اند مشابه بسته‌های اپراتورهاست و کاربران می‌توانند با مراجعه به پورتال مخابرات از جزئیات این بسته‌ها آگاه شوند. در واقع این بسته‌ها از نظر تعرفه اینترنت تفاوتی ندارند اما شامل دو مدل می‌شوند؛ یکی این که مودم خانه و سیم‌کشی خانه، داخل بسته باشد که بر عهده مخابرات است و دیگری آن که خارج از بسته باشد که در این حالت خود مردم متقاضی هستند.

جایگزینی فیبر نوری برای مشترکان ADSL

سراییان اضافه کرد که اگر محدوده مشترکان ADSL تحت پوشش باشد، می‌توانند فیبر نوری را جایگزین کنند. کسانی که در حال حاضر روی ADSL هستند می‌توانند برای انتقال به فیبر نوری تقاضا بدهند و برای کسانی هم که ADSL ندارند می‌توان فیبر نوری را ایجاد کرد. اگر کاربران، شماره تلفن خود را در پورتال وارد کنند، متوجه می‌شوند که تحت پوشش فیبر نوری هستند یا خیر. اگر کاربر تحت پوشش این شبکه باشد، فرایند راه‌اندازی فیبر حداکثر 48 ساعت طول خواهد کشید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تقاضا، استقبال و توجیه اقتصادی را از عواملی دانست که موجب توسعه فیبر نوری می‌شوند. این شرکت در تلاش است تا فیبرنوری به مراکز استان‌ها ورود پیدا کند اما توجیه اقتصادی، اصلی‌ترین مسئله است؛ چرا که با توجه به هزینه سرمایه‌گذاری، تحت پوشش قرار دادن یک منطقه حتما باید از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد.

فیبر نوری

سراییان در ادامه گفت:

شرکت مخابرات ایران از قبل، ارائه سرویس فیبر نوری را در پروانه خود داشت و ما از سال گذشته به این موضوع فکر می‌کردیم که باید به این حوزه وارد شویم و آن را به بهره‌برداری برسانیم. در طول یک سال اخیر برای این پروژه حدود هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مرحله اول گسترش شبکه دسترسی به فیبرنوری (FTTH) در منازل موسوم به «تانوما» در روز چهارم اردیبهشت توسط شرکت مخابرات ایران افتتاح شد. اینترنت پرسرعت مبتنی بر این سرویس برای دانلود فیلم و نرم افزار، تماس تصویری، تماشای برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و 4K، بانک‌داری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش از راه دور، پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا بسیار مناسب است.

گجت نیوز

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *