فیلشاه به پر مخاطب ترین انیمیشن سینمای ایران تبدیل شد

انیمیشن فیلشاه اولین بار در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این انیمیشن در زمان اکران عمومی با استقبال خوب مخاطبان مواجه و به یکی از محصولات پرفروش نیز تبدیل شد. حال به تازگی طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، انیمیشن «فیلشاه» با عبور از انیمیشن «شاهزاده روم» محصول پیشین گروه هنر پویا و جذب بیش از یک میلیون و دویست هزار مخاطب، به پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. «فیلشاه» پیش از این نیز با تجربه هشت میلیارد تومان فروش، به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران تبدیل شده بود. در خلاصه داستان انیمیشن «فیلشاه» چنین آمده است:

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیل شاه» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری به نویسندگی محمدباقر مفیدی‌کیا، هادی محمدیان و محمدعلی رمضان‌پور ساخته شده است. سرمایه‌گذاری این انیمشن برعهده گروه هنر پویا، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر بوده است. در ساخت انیمیشن «فیلشاه» بیش از ۲۲۰ نفر مشارکت داشته‌اند. صداگذاری این انیمیشن نیز در کشور امریکا و ساخت موسیقی آن به صورت ارکسترال و با حضور ۶۰ نوازنده انجام شده است. این انیمیشن به اکران داخلی بسنده نکرده است و در کشورهای اردن، لبنان، امارات و عراق به نمایش درآمده است و برنامه‌هایی برای نمایش در ترکیه، :شورهای شرق آسیا و اروپا دارد. گروه هنر پویا قرار است انیمیشن دیگری به نام «انقراض» تولید کنند.

تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *