فیلمبرداری «بتمن» از آبان سال آینده کلید می‌خورد

برادران وارنر اطلاعات چندانی از فیلم جداگانه‌ و اسرارآمیز «بتمن» (The Batman) به کارگردانی «مت ریوز» (جنگ در سیاره‌ی میمون‌ها) منتشر نساخته، با این حال، تاریخ اکران «شزم!» (Shazam)، «جوکر» (Joker) و «واندر وومن ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) دیگر آثار آینده‌ی دنیای سینمایی دی‌سی را مشخص کرده است. «هالیوود ریپورتر» اخیراً گزارش داده است که فیلم «بتمن» ریوز احتمالاً از نوامبر آینده آغاز می‌شود.

این نشریه در خصوص ستاره‌ی فیلم و تاریخ اکران آن می‌نویسد: «نگارش فیلمنامه به اتمام رسیده، هرچند ریوز همچنان به ویرایش آن ادامه خواهد داد. طبق آخرین شنیده‌ها، استودیو قصد دارد فیلمبرداری پروژه را از نوامبر آینده کلید بزند.» در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که فیلمبرداری این فیلم از تابستان امسال آغاز می‌شود.

شخصیت محبوب «بتمن» در فیلم‌های مختلفی به تصویر کشیده شده و زمان حیات آن در سینما به سال ۱۹۶۶ و فیلم «بتمن: فیلم» (Batman: The Movie) به کارگردانی «آدام وست» بازمی‌گردد. سه‌گانه‌ی «کریستوفر نولان» برای «بتمن» که استانداردهای آثار ابرقهرمانی را تغییر داد، یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های اقتباس شده از کاراکتر «مرد خفاشی» محسوب می‌شود. اما این سه فیلم جهان مستقل خود را دارند و برادران وارنر نمی‌تواند آن را به DCEU‌ متصل کند.

دنیای سینمایی دی‌سی در سال ۲۰۱۳ و با فیلم «مرد پولادین» (Man of Steel) شروع شد و شخصیت «بتمن» با بازی «بن افلک» در این دنیا با فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» معرفی شد، فیلمی که در گیشه پرفروش شد اما در جلب نظر منتقدین ناکام ماند. «بتمن» بار دیگر در فیلم «لیگ عدالت» حضور داشت و مانند عنوان قبل موفق نشد منتقدین را راضی کند، درحالی که در گیشه هم شکست سختی متحمل شد.

به دنبال این ناکامی و واکنش‌های منفی، بازگشت «بن افلک» برای ایفای نقش مجدد «بتمن» در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و شایعه‌ی کناره‌گیری او از این کاراکتر قوت گرفت. او در ابتدا نویسندگی و کارگردانی فیلم جداگانه‌ی «بتمن» را برعهده گرفته بود، اما با شدت گرفتن اختلافاتش با استودیو، صندلی کارگردانی را به ریوز واگذار کرد و مدعی شد که بازی و کارگردانی همزمان در فیلمی چون «بتمن» امری طاقت‌فرسا خواهد بود.

پس از ورود ریوز به پروژه، شایعاتی به گوش رسید در این باره که فیلم روزهای جوانی «بروس وین» را به تصویر می‌کشد و به همین علت فیلم به بازیگری جوان‌تری نسبت به افلک نیازمند خواهد بود. بنابراین ممکن است افلک برای همیشه با نقش «بتمن» وداع کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *