فیلمبرداری پیش‌درآمد Game of Thrones در ایرلند شمالی آغاز شد

فیلمبرداری اپیزود آزمایشی پیش‌درآمد سریال فانتزی شبکه‌ی HBO آغاز شده و سازندگان امیدوارند شبکه سفارش ساخت یک فصل کامل را صادر کند. محل فیلمبرداری این پیش‌درآمد همچون «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) ایرلند شمالی است. هنوز مشخص نیست که آیا فیلمبرداری در کشورهای دیگری هم انجام می‌شود یا نه.

«جین گلدمن» نویسنده‌ی «اکس-من: کلاس اول» در پیش‌درآمد «بازی تاج‌وتخت» به عنوان شورانر با «جورج آر.آر. مارتین» و «اس.جی. کلارکسون» (جسیکا جونز) همکاری می‌کند. داستان سریال طبق اعلام مارتین حدود ۵۰۰۰ سال پیش از وقایع «بازی تاج‌وتخت» روی می‌دهد.

مارتین پیش‌تر به مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «وستروس جای بسیار متفاوتی است. نه از کینگز لندینگ خبری هست و نه از تخت آهنین. تارگرین‌ها وجود ندارند – والیریا و اژدهایانش هنوز ظهور پیدا نکرده‌اند و امپراطوری عظیمی در کار نیست. ما با دنیایی متفاوت و کهن‌تر سر و کار داریم و امیدواریم این مسئله به جذابیت سریال اضافه کند.»

تاکنون بازیگرانی چون «نایومی واتس»، «نایومی آکی»، «میراندا ریچاردسون»، «جاش وایت‌هوس»، «جیمی کمبل باور»، «شیلا اتیم»، «ایوانو جرمایا»، «الکس شارپ» و «توبی رگبو» به سریال ملحق شده‌اند.

مارتین پیشنهاد کرده بود که سریال را «شب طولانی» نام‌گذاری کنند اما به نظر می‌رسد که با مخالفت شبکه مواجه شده باشد. برای اپیزود سوم از فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» نیز همین عنوان انتخاب شده بود. در صورتی که این اپیزود سفارش ساخت بگیرد باید در اواخر سال ۲۰۲۰ و یا مانند فصل‌های «بازی تاج‌وتخت» در بهار سال ۲۰۲۱ منتظر دیدنش باشیم.

«امیلیا کلارک» که در «بازی تاج‌وتخت» نقش «دنریس تارگرین» را بازی کرد، ماه گذشته پس از پایان پخش فصل هشتم در مورد پیش‌درآمدهای سریال گفته بود بهتر است مدتی دست نگه دارند. او در مصاحبه با «نیو یورکر» می‌گوید: «من فکر می‌کنم که بد نیست اگر پیش از انجام هر چیز مدتی سریال را به حال خود رها کنیم. اما از طرفی با «بازی تاج‌وتخت»‌ متفاوت خواهد بود. [دست کم] نامش «بازی تاج‌وتخت» نیست. از شخصیت‌های «بازی تاج‌وتخت» الهام گرفته شده، سریالی فانتزی است و در زمانه‌ای مشابه روی می‌دهد.»

کلارک در پاسخ به این پرسش که آیا این‌ پیش‌درآمدها تنها برای پول درآوردن شبکه ساخته می‌شود یا نه می‌گوید: «آه، خدای من. نمی‌دانم اجازه دارم چیزی بگویم یا نه. در این باره نمی‌توانم صحبت کنم برای اینکه فیلمنامه را نمی‌دانم. اما دوست دارم بین «بازی تاج‌وتخت» و تولید سریالی دیگر کمی فاصله باشد. آیا به تازگی چشم از «بازی تاج‌وتخت»‌ برنداشته‌ایم؟»

کلارک در ادامه می‌افزاید: «من اینطور به قضیه نگاه می‌کنم:‌ «وقتی میهمانی هنوز تمام نشده عازم شو.» برای اینکه با این کار خاطرات خوشی باقی می‌ماند. شما با فردی طرفید که ده سال با این نقش زندگی کرده، بنابراین با خود می‌گویم: «چه داستان دیگری برای روایت وجود دارد؟» می‌دانم که بسیاری از مردم دوست داشتند اپیزودهای طولانی‌تر باشند، و انتظار بیشتری از این فصل داشتند، برای خواسته‌هایشان کاملاً احترام قائل هستم.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *