فیلم‌های سونی پیکچرز پس از اکران به شکل انحصاری از نت‌فلیکس پخش خواهند شد

سونی پیکچرز با امضای قرارداد جدید با نت‌فلیکس، فیلم‌هایش را پس از اکران از این شبکه‌ی استریم ویدیو پخش می‌کند. با این قرارداد چندگانه‌هایی نظیر «مرد عنکبوتی» به صورت انحصاری از نت‌فلیکس در دسترس قرار می‌گیرند. علاوه بر این، قراردادی که پنجشنبه این هفته تأیید شد، نشان می‌دهد که سونی تمایلی به راه‌اندازی یک شبکه‌ی استریم اختصاصی ندارد.

از سال ۲۰۲۲ فیلم‌های استودیوی سونی پس از اکران در سالن‌های سینما و پخش بر روی دیسک، تنها از طریق نت‌فلیکس در دسترس قرار می‌گیرند. فیلم‌های «ونوم» (Venom)، «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) و نیز «موربیوس» (Morbius) و «قطار سریع‌السیر» (Bullet Train) «برد پیت» و «سندرا بولاک» از جمله چنین فیلم‌هایی‌اند.

سونی و نت‌فلیکس با امضای قراردادی دیگر قرار است پروژه‌های اریجینال بیشتری به تولید برسانند. سونی می‌گوید این فیلم‌ها شمار عناوینی که استودیو در سالن‌های سینما اکران کرده و یا خواهد کرد را افزایش خواهد داد. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵ فیلم روی پرده بردند. طبق این قرارداد، فیلم‌های جدید برای اولین بار از نت‌فلیکس پخش خواهند شد.

«جومانجی» (Jumanji) و «پسران بد» (Bad Boys) فروشی در سطح «جنگ ستارگان» دیزنی و لوکاس‌فیلم نداشته، اما چندگانه‌ی «مرد عنکبوتی» ممکن است مخاطبین را به خرید اشتراک نت‌فلیکس تشویق کند. نت‌فلیکس به تازگی امتیاز پخش دو دنباله‌ی «چاقوکشی» (Knives Out) را با قراردادی ۴۶۹ میلیون دلاری خریداری کرده است.

نت‌فلیکس اخیراً از مرز ۲۰۰ میلیون مشترک عبور کرده، اما رقابت سختی با غول‌های رسانه‌ای دیگر دارد که میلیاردها دلار برای تولید محتوا هزینه می‌کنند. استودیوها در حال راه‌اندازی شبکه‌های استریمینگ اختصاصی خودشانند و به همین علت قرارداد نت‌فلیکس و سونی اهمیت پیدا می‌کند.

هرچند فیلم‌های اریجینال نت‌فلیکس مانند «قفس پرنده» (Bird Box) پربیننده شدند، اما آمار خود شبکه نشان می‌دهد که مخاطبین اغلب به دیدن فیلم‌هایی که در سال‌های گذشته اکران شده‌اند تمایل دارند. پنجشنبه این هفته سه فیلم پربیننده‌ی شبکه را به ترتیب «قانوناً بلوند» (Legally Blonde) محصول ۲۰۰۱، «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) محصول ۱۹۹۸ و «دوستان مفید» (Friends with Benefits) محصول ۲۰۱۱ تشکیل داده بودند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *