فیلم جوکر رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را شکست

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Joker (جوکر) کار خود را در گیشه با شکستن افتتاحیه ماه اکتبر آغاز کرده است. فیلم جوکر در سه روز اول اکرانش موفق شد ۹۳.۵ میلیون دلار ۴.۳۷۴ سالن سینما در آمریکای شمالی فروش کند تا ضمن ثبت بهترین افتتاحیه فیلم‌های شرکت برادران وارنر در سال ۲۰۱۹، رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را که تا پیش از این در اختیار فیلم Venom (ونوم) با افتتاحیه ۸۰ میلیون دلار بود، بشکند. فیلم Joker با اینکه اقتباسی از کامیک‌های DC (دی سی) است، اما داستان و منشا متفاوتی را دنبال می‌کند که در کتاب‌های کامیک وجود ندارد و همچنین درجه سنی فیلم نیز بزرگسال (R) بوده که یکی از برترین افتتاحیه‌ فیلم‌هایی با این درجه سنی را نیز به خود اختصاص داده است. کارگردانی این فیلم بر عهده تاد فیلیپس بوده و واکین فینیکس نقش جوکر را بر عهده داشته که افتتاحیه فیلم، بزرگ‌ترین افتتاحیه این کارگردان و بازیگر نیز بوده است.

فیلم Joker پیش از این توانسته بود جایزه شیر طلایی ونیز را نیز دریافت کند، اما منتقدان تا به امروز واکنش‌های متفاوتی را به این فیلم داشته‌اند. همچنین اکران فیلم بدون حاشیه نیز نبوده و نمایش فیلم در برخی از سینماها تحت تدابیر شدید امنیتی بوده است. در سال ۲۰۱۲ و در حاشیه افتتاحیه فیلم The Dark Knight Rises در شهر آرورا در ایالت کلرادو، شخصیتی مسلح در سالن سینما به مردم تیرندازی می‌کند که در این حادثه تلخ ۱۲ نفر کشته و ۷۰ نفر زخمی شدند. گفته می‌شود که او پس از دستگیری، خودش را جوکر معرفی کرده بود. بودجه ساخت فیلم جوکر تنها ۵۵ میلیون دلار بوده و همچنین سینمااسکور B+ را از تماشاگران دریافت کرده که ۶۶ درصد تماشاگران زیر ۳۵ سال سن نیز سینما اسکور A- را به فیلم داده‌اند. همچنین ۷.۵ میلیون فروش فیلم نیز در سینماهای IMAX بوده است.

فیلم Joker حدود ۱۴۰.۵ میلیون دلار نیز در دیگر کشورهای جهان فروش کرده تا مجموع فروش اولین هفته اکران این فیلم تا ۲۳۴ میلیون دلار افزایش پیدا کند. واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Joker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جف گلداستین، رئیس بخش نمایش‌های داخلی برادران وارنر به ورایتی گفت که استودیو در بازاریابی فیلم همیشه تاکید کرده که فیلم جوکر یک فیلم درام با درجه سنی بزرگسال است. او اضافه کرد:

مردم می‌دانستند که این فیلم چیست و سر و صدایی که در حاشیه فیلم وجود داشت، باعث نشد سرعت آن‌ها را کم کند. این یک فیلم است که باعث تفکر مردم می‌شود نه تحریک آن‌ها. ما به تاد فیلیپس و تمام افراد تیم بازاریابی بابت این موفقیت افتخار می‌کنیم.

تانی کال

برگرفته از Variety

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *