فیلم «مرز» علی عباسی برنده جایزه نوعی نگاه کن 2018 شد

فیلم دانمارکی «مرز» به کارگردانی «علی عباسی» فیلمساز ایرانی-سوپدی برنده جایزه «نوعی نگاه» جشنواره کن شد. در این بخش جانبی جشنواره ۱۸ اثر از کشورهای مختلف حاضر بود. فیلم «دونباس» «سرگی لوزنیتسا»، «سوفیا» ساخته «مریم بن مبارک»، «مرده و دیگران» اثر «ژوائو سالاویزا» و «رنه نادر مسورا»، و «دختر» به کارگردانی «لوکاس دونت» فهرست برندگان دیگر بخش «نوعی نگاه» را کامل می‌کنند.

دومین فیلم بلند «علی عباسی» که به سختی می‌توان آن را در یک ژانر دسته بندی کرد،‌ از داستان کوتاهی نوشته «جان آجویده لینکویست» سوئدی اقتباس شده و داستان آن در مورد یک مأمور بازرسی فرودگاه با حس بویایی غیرعادی است که مواجهه‌اش با یکی از مسافرین زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند. این فیلم که در روزهای ابتدایی جشنواره به نمایش درآمد تحسین منتقدین را به دنبال داشت. «آلیسا سیمون» یکی از این تحسین‌کنندگان بود که پیش‌بینی کرد این فیلم نوآر و رومانتیک دانمارکی به یک فیلم کالت کلاسیک تبدیل می‌شود.

فیلم «مرز» به سرعت توجه پخش‌کنندگان را جلب کرد و در نهایت «نئون»، پخش‌کننده آثاری چون «من، تانیا» امتیاز پخش فیلم در ایالات متحده را خریداری کرد. این فیلم دومین فیلم خارجی زبان تاریخ شرکت تازه تأسیس «نئون» به شمار می‌آید. عباسی در سال 2016 فیلم «شلی» را در جشنواره برلین اکران کرده بود و موفقیت «مرز» برای این فیلمساز و نویسنده 37 ساله دوران حرفه‌ای وی را دگرگون خواهد کرد. سال گذشته فیلم ایرای «لِرد» اثر «محمد رسول اُف» برنده این جایزه شده بود.

جوایز این بخش توسط «بنیسیو دل تورو» رئیس هیئت ژوری «نوعی نگاه» اهدا شدند، بازیگری که 10 سال قبل با فیلم «چ» به کارگردانی «استیون سودربرگ» برنده جایزه بهترین بازیگری کن شده بود.

جشنواره کن هفتاد و یکم شنبه شب با معرفی برندگان بخش مسابقه توسط «کیت بلانشت» به اتمام می‌رسد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *