فیلم Avatar در یک قدمی بازپس‌گیری تاج‌وتخت از Avengers: Endgame

حدود هجده ماه پس از آنکه «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) مارول و دیزنی با ۲.۷۸۹.۲ میلیارد دلار رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد، «آواتار» (Avatar) «جیمز کامرون» یک بار دیگر این عنوان را از فیلم ابرقهرمانی «برادران روسو» بازپس‌می‌گیرد.

«آواتار» به‌تازگی در بازار چین دوباره روی پرده رفته و جمعه ۱۲ مارس در این کشور ۳.۵ میلیون دلار فروخته است. با این دستاورد، «آواتار» به فروش ۲۰۹.۹ دلاری در چین می‌رسد. «ددلاین» گزارش می‌دهد که فروش آخر هفته این فیلم تا روز شنبه از ۵.۸ میلیون دلار ذر خواهد کرد.

تا پیش از اکران مجدد «آواتار» در چین، «انتقام‌جویان: آخر بازی» ۸۵۸.۳۷ میلیون دلار در بازارهای داخلی، ۱.۹۳۹ میلیارد دلار در بازارهای خارجی و در مجموع ۲.۷۹۷ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته بود. فروش «آواتار» نیز پیش‌تر به ۷۶۰.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی، ۲.۰۲۹ میلیارد دلار در بازارهای خارجی و ۲.۷۸۹ میلیارد دلار در سراسر دنیا می‌رسید.

«آواتار» در سال ۲۰۰۹ رکورد «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ را شکست و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ لقب گرفت. ده سال بعد و در تابستان ۲۰۱۹، «انتقام‌جویان: آخر بازی» مارول از راه رسید و رکوردشکنی کرد. کامرون چندین سال است که بر روی دنباله‌های «آواتار» کار می‌کند و بهار گذشته برای تولید قسمت دوم وارد نیوزلند شد. دیزنی «آواتار ۲» را دسامبر ۲۰۲۲، قسمت سوم را دسامبر ۲۰۲۴، قسمت چهارم را دسامبر ۲۰۲۶ و قسمت پنجم را دسامبر ۲۰۲۸ اکران می کند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *