فیلم Avengers: Infinity War دومین فیلم پرخرج تاریخ است

طبق گزارش‌های جدید راجع به فیلم مورد انتظار Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت)، این فیلم بدون احتساب تورم، دومین فیلم با بودجهٔ هنگفتی است که در تاریخ سینما ساخته شده است. فیلم‌های فانتزی و ابرقهرمانی دوران کنونی سینما، با بودجه‌های هنگفتی ساخته می‌شوند و بعضی از این آثار بودجه‌ای نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار داشته‌اند. این‌طور که به نظر می‌رسد مارول برای ساخت فیلم مملو از ابرقهرمان خود حسابی سر کیسه را شل کرده و دست‌ودل‌بازانه و امیدوارانه خرج کرده است. این کمپانی در ۱۰ سال اخیر چیزی نزدیک به ۱۸ فیلم ساخته و اکران کرده است تا به زمان مناسب ساخت فیلم Avengers: Infinity War برسد. ارزش مارول حدود ۱۴ میلیارد دلار است و مشکلی با ساخت پی‌درپی فیلم‌های پرهزینه ندارد و معمولاً نیز سود خوبی از ساخت فیلم‌های هزینه‌بر خود می‌برد؛ بنابراین پول مسئلهٔ مهمی برای مارول محسوب نمی‌شود و این کمپانی سازندگان خود را از این نظر همیشه آسوده خاطر کرده است.

چندان جای تعجب ندارد که فیلم Avengers: Infinity War تبدیل به پرخرج‌ترین فیلم مارول شده باشد. فیلم‌هایی چون Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، به ترتیب با بودجه‌های ۲۸۰ میلیون دلاری و ۲۵۰ میلیون دلاری ساخته شدند و البته هر دو فیلم در گیشه فروشی عالی داشتند. فیلم Avengers: Age of Ultron حدود ۱ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار و فیلم Captain America: Civil War حدود ۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم‌های زیادی نبودند که بودجه‌ای بیشتر از این دو فیلم داشته باشند، اما فیلم Avengers: Infinity War قطعاً یکی از آن‌ها خواهد بود. فیلم Avengers: Infinity War نه‌تنها پرخرج‌ترین فیلمی بوده که مارول ساخته است، بلکه این فیلم یکی از فیلم‌های پرهزینهٔ تمام تاریخ نیز هست.

در مقاله‌ای که وال استریت ژورنال منتشر کرده است، این‌طور گفته شده است که بودجهٔ فیلم Avengers: Infinity War چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار است. این بودجه برابر با بودجهٔ دو فیلم Justice League (لیگ عدالت) و Pirates of the Caribbean: At World’s End (دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان) است و فیلم مارول در کنار این دو فیلم در رتبهٔ دوم فیلم‌های پرخرج تاریخ قرار گرفته است. تنها فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته) بالاتر از این سه فیلم است که بودجهٔ بسیار هنگفت ۳۷۹ میلیون دلاری صرف ساخت آن شده است. البته هنوز بودجهٔ دقیق فیلم Avengers: Infinity War اعلام نشده است و شاید در نهایت رقمی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای ساخت این فیلم هرینه شده باشد.

بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری فیلم مارول برابر با بودجهٔ دو فیلم Justice League و Pirates of the Caribbean: At World’s End است و این فیلم در کنار این دو فیلم در رتبهٔ دوم فیلم‌های پرخرج تاریخ قرار گرفته است

مطمئناً ۳۰۰ میلیون دلار رقمی درشت است، اما با توجه به حضور بیشمار بازیگر مشهور در این فیلم و همچنین صحنه‌های اکشن فراوان، این رقم آنچنان غیرمعمول هم نیست. از طرفی مارول به فروش فیلم خود اطمینان کامل دارد و حتی اگر بودجهٔ فیلم بیشتر از ۳۰۰ میلیون دلار می‌شد نیز مشکلی نداشت. طبق آمار پیش‌فروشی که به‌تازگی منتشر شده، مجموع پیش فروش بلیت فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) بیش از مجموع پیش‌فروش بلیت‌های هفت فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای)، Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، Doctor Strange(دکتر استرنج)، Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان نسخه. ۲)، Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)،Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و Black Panther (بلک پنتر) بوده است. طبق آمار احتمالی که وب‌سایت باکس‌آفیس‌پرو اخیراً در بروزرسانی جدید خود منتشر کرده، فیلم Avengers: Infinity War در سه روز نخست اکرانش تنها در آمریکای شمالی حدود ۲۳۵ تا ۲۵۵ میلیون دلار خواهد فروخت. بدین ترتیب، این فیلم توانایی این را خواهد داشت تا رکورد افتتاحیه را که در حال حاضر در اختیار فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) است، بشکند. فیلم Star Wars: The Force Awakens در دسامبر سال ۲۰۱۵ به‌ روی پرده‌ سینما رفت و موفق شد در سه روز نخست اکرانش ۲۴۷.۹ میلیون دلار فروش کند.

طرفداران مارول نزدیک به یک دهه منتظر فیلم Avengers: Infinity War بوده‌اند و قطعاً استقبال خوبی از این فیلم خواهد شد. مورد دیگری که به موفقیت فیلم Avengers: Infinity War در گیشه کمک فراوان خواهد کرد این است که تا زمان اکران فیلم Deadpool 2 (دِدپول ۲) که قرار است در تاریخ ۱۸ می امسال (۲۸ اردیبهشت‌ماه) به روی پرده‌ سینما برود، رقیب مهمی نخواهد داشت؛ سه هفته فاصله بین این دو فیلم، کمک زیادی به فروش بالای Avengers: Infinity War مارول خواهد کرد. گزارش‌هایی نیز بدین موضوع اشاره داشته‌اند که شاید بودجهٔ فیلم در نهایت از ۳۰۰ میلیون دلار کمتر هم بشود که در این صورت مارول بسیار راضی‌تر از همیشه خواهد بود.

کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جاش برولین، اسکارلت جوهانسون، کریس همسورث، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون، آنتونی مک‌کی، پل بتانی، الیزابت اولسن، جرمی رنر، چادویک بوزمن، سباستین استن، دان چیدل، کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، پام کلمنتیئف، بندیکت ونگ، تام هالند، سین گان، لتیشیا رایت، وینستون دوک، دانای گوریرا، بردلی کوپر (صداپیشه)،‌ وین دیزل (صداپیشه)، پیتر دینکلیج، بنیسیو دل تورو و پل راد، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Avengers: Infinity War حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی دو قسمت جدید فیلم Avengers (انتقام جویان) بر عهده جو و آنتونی روسو و کار نوشتن فیلمنامه آنها بر عهده کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی بوده است.

فیلم Avengers: Infinity War قرار است در تاریخ ۲۷ آوریل امسال (۷ اردیبهشت‌ماه) روی پرده‌ سینما برود. پس از این فیلم، فیلم Avengers 4 (انتقام‌جویان ۴) در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. فیلم Avengers: Infinity War با مدت زمان ۱۵۶ دقیقه یا به عبارتی ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه، قرار است به طولانی‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شود.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *