فیلم The Batman بدون فیلمنامه است

فیلم The Batman کمپانی دی‌سی (DC) که توسط مت ریوز ساخته می‌شود، طرح داستانی دارد اما فیلمنامه‌اش هنوز در مرحله‌ی برنامه‌ریزی است. این فیلم قرار است استارت یک سه گانه درباره این ابرقهرمان باشد و ماجراجویی‌های شوالیه‌ی تاریکی در شهر گاتهام را نشان دهد.

ریوز که در هالیوود با ساخت مجموعه فیلم‌های Planet Of The Apes «سیاره‌ی میمون‌ها» موفق عمل کرده، در فوریه سال ۲۰۱۷ برای ساخت فیلم «بتمن» انتخاب شد. گفته شده که ریوز قصد دارد تا بیشتر بر روی جنبه‌ی کارآگاهی بتمن تمرکز کند که الهام‌گرفته از تریلرهای آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) است. اگر این توصیفات درست باشد، این فیلم نسبت به بسیاری از فیلم‌های قبلی این مجموعه، دستخوش تغییراتی در ریتم خواهد شد.

آخرین اخبار مربوط به فیلم «بتمن» از طریق برنامه‌ی اینترنتی جف گلداسمیت (Jeff Goldsmith) به نام پرسش و پاسخ با جف گلداسمیت (The Q&A With Jeff Goldsmith) منتشر شده است. ریوز در مصاحبه‌ای با جف گلداسمیت در اواخر ماه دسامبر در توصیف روند پیشرفت فیلمنامه‌ی فیلمش گفت: داستان آماده است و من مشغول طرح‌ریزی هستم.

در فرایند فیلمسازی طرح‌ریزی قبل از کار بر روی فیلمنامه صورت می‌گیرد با این هدف که استودیو در جریان ساخت فیلم قرار بگیرد و فیلمنامه‌نویس بتواند بر مبنای آن نوشتن فیلمنامه را آغاز کند. اگر ریوز هنوز در مرحله‌ی طرح‌ریزی به سر می‌برد، یعنی این‌که هنوز تا حاضر شدن فیلمنامه‌ی نهایی، انتخاب بازیگران و تعیین زمان تولید زمان زیادی باقی مانده است. اکنون شایعات مبنی بر این‌که تولید فیلم «بتمن» تابستان آغاز خواهد شد، کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسند.

اگرچه این اخبار جدید برای طرفداران پروپاقرصی که برای دیدن این فیلم لحظه‌شماری می‌کنند، ناخوشایند است اما خیلی غافلگیرکننده نیست. پیش از این هم آشکار بود که این فیلم هنوز در مراحل آغازین پیش‌تولیدش قرار دارد، از آن‌جایی که هنوز هیچ‌کس مطمئن نیست که بن افلک (Ben Affleck) در آن حضور خواهد داشت یا نه. آخرین خبرها حاکی از آن است که افلک در حال اندیشیدن به ایفای دوباره‌ی این نقش است و ریوز به دنبال بازیگر دیگری برای ایفای این نقش می‌گردد.

ریوز به تازگی قراردادی را با شرکت نت‌فلیکس (Netflix) امضا کرده که حق پخش اولیه فیلم‌هایی که او تولید می‌کند را به این کمپانی می‌دهد. به نظر می‌رسد که ریوز مشغله‌های زیادی دارد و افلک باید قبل از شروع تولید فیلم «بتمن» تصمیم خود را مبنی بر حضور یا عدم حضور در آن اتخاذ کند. مضاف بر این، کمپانی برادران وارنر هنوز تاریخی را برای اکران این فیلم مشخص نکرده است، بنابراین ریوز نیازی ندارد که فرایند فیلمسازی خود را با عجله آغاز کند. طرفداران «بتمن» باید تا تبدیل شدن فیلم فعلی به واقعیت صبر کنند.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

سینماگیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *