فیلم Bright نت‌فلیکس در سه روز اول انتشار 11 میلیون بار دیده شد

شرکت آمارگیری «نیلسن» اکتبر گذشته وعده داده بود که آمار بینندگان سرویس نت‌فلیکس را اعلام خواهد کرد. این شرکت امروز خبر می‌دهد که طبق برآوردهایش فیلم پرخرج «Bright» با بازی «ویل اسمیت» که از طرف منتقدین هم تحویل گرفته نشد، در سه روز اول انتشار بیش از 11 میلیون مرتبه مشاهده شده است.

این فیلم پلیسی-فانتزی که بر اساس برخی گزارشات با بودجه 100 میلیون دلاری به تولید رسیده از تاریخ 22 تا 24 دسامبر 7 میلیون مخاطب آمریکایی را به خود جذب کرد. مطابق این آمار، فیلم «Bright» نسبت به سریال تریلر و ماوراءالطبیعی «اتفاقات عجیب» (Stranger Things) از محبوبیت کمتری برخوردار است اما در قیاس با سریال «تاج» (The Crown) عملکرد بهتری در جذب مخاطب داشته است.

بنابر اعلام نیلسن قسمت اول از فصل دوم سریال «اتفاقات عجیب» در سه روز ابتدایی پس از انتشار در تاریخ 27 الی 29 اکتبر، 15.8 میلیون بیننده داشت که حدود 11 میلیون آن به مخاطبین 18-49 ساله اختصاص داشت. این درحالی است که قسمت اول از فصل دوم سریال «تاج» در نت‌فلیکس نزدیک به 3 میلیون بیننده آمریکایی را در سه روز اول انتشار پای گیرنده نشاند. نیلسن گزارش می‌دهد که 56 درصد مخاطبین فیلم مرد و 44 درصد زن بوده‌اند. نت‌فلکیس تا پایان سه ماهه سوم سال 2017 دارای 52.8 میلیون مشترک آمریکایی بوده است.

نت‌فلیکس با روش محاسبه آمار بینندگان توسط شرکت نیلسن موافق نیست و هنوز در مورد آمار و ارقام این شرکت توضیحی ارائه نکرده است. نت‌فلیکس معتقد است که روش نیلسن در محاسبه مشترکین VOD تصویر کاملی به دست نمی‌دهد. نیلسن از روش تشخیص محتوای صوتی برای دستگاه‌های موبایل و رایانه‌ها استفاده می‌کند و تنها ایالات متحده را تحت پوشش خود دارد.

فیلم «Bright» با بازی «ویل اسمیت»، «جوئل اجرتون» و فیلمنامه‌ای از «مکس لندیس» توسط «دیود ایر» کارگردانی شده است. نت‌فلیکس حق پخش این فیلم را در ماه مارس سال 2016 پس از دو هفته کشمکش به قیمت 90 میلیون دلار به دست آورد. 3 میلیون دلار از این مبلغ به فیلمنامه لندیس تخصیص داده شد تا یکی از گران‌قیمت‌ترین قراردادها با یک نویسنده در سالیان اخیر به امضا برسد.

داستان فیلم «Bright» که از «راتن تومیتوز» امتیاز 26 درصد دریافت کرده، در زمان حال و در شهر لس آنجلس روایت می‌شود، جایی که اسمیت در نقش یک پلیس ظاهر شده و با اولین افسر اورک لس آنجلسی با بازی اجرتون همکاری می‌کند. در دنیای فیلم انسان‌ها و موجودات افسانه‌ای در کنار هم زندگی‌ می‌کنند. اورک‌ها در این فیلم جزو پایین‌ترین طبقه اجتماع و در اقلیت هستند، درحالی‌که الف‌ها در عالی‌ترین جایگاه‌های جامعه به سر می‌برند. این فیلم به سبب به تصویر کشیدن نژادها در قالب موجودات خیالی مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *