فیلم «Dune» جنگ ستارگانی برای بزرگسالان است

نوامبر سال گذشته در جریان برگزاری کنفرانس‌های خبری فیلم «بلید رانر 2049»، از «دنیس ویلنوو» کارگردان فیلم سوال شد که آیا مایل است یک عنوان علمی-تخیلی محبوب دیگر را کارگردانی کند یا خیر. او در پاسخ به این پرسش گفت: «این فکر وسوسه کننده است. نمی‌دانم، ولی کار سختی است. خطر «جنگ ستارگان» در حال حاضر این است که این چندگانه دارای فرهنگ لغتی مخصوص خودش است. اقدام «روگ وان» برای سنت شکنی این مجموعه خیلی جالب توجه بود. فکر می‌کنم خلاص شدن از آن‌جا و بردن فیلم به بخش دیگر از کهکشان ایده فوق‌العاده‌ای باشد که من با آن مشکلی نخواهم داشت.»

اینکه آیا ویلنوو و «کیتلین کندی» تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» در این مورد مذاکره کرده‌اند یا خیر مشخص نیست، اما می‌دانیم که آقای کارگردان این روزها تمرکز خود را بر بازسازی فیلم «Dune» معطوف کرده است. ولنوو قبلاً اعلام کرده بود که چندان میانه‌ای با اقتباس سینمایی «دیوید لینچ» از رمان «فرانک هربرت» ندارد، و مشتاق است تا برداشت خودش را از آن کتاب پس از مدت‌ها روی پرده به نمایش بگذارد.

ویلنوو در رابطه با بازسازی این اثر به «فندم» می‌گوید: «بخش‌های زیادی از جنگ ستارگان از «Dune» الهام گرفته شده، بنابراین ساخت این فیلم یک چالش برای من است. جاه‌طلبی من این است که جنگ ستارگی بسازم که همیشه دوست داشتم ببینم. یک جنگ ستارگان برای بزرگسالان. خواهیم دید.»

این ادعا کمی جسورانه است، اما قبل از آنکه پیش خودمان خیال‌پردازی کنیم، فیلمساز متذکر می‌شود که بازسازی «Dune» هنوز روزهای اولش را سپری می‌کند. ویلنوو قصد اقتباس از جلد اول کتاب را دارد و هنوز معلوم نیست دنباله‌ای در کار باشد. وی درباره دنباله‌های احتمالی می‌گوید «خیلی زود است که در مورد دنباله فیلم صحبت کنیم. وقتی وارد مراحل تدوین فیلم شدم و زمان عرضه آن نزدیک شد، آن وقت در این باره سوال کنید.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *