فیلم Jumanji دومین فیلم برتر تاریخ سونی

انتظار می‌رود فروش جهانی فیلم Jumanji این هفته از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کند. این فیلم دومین فیلم برتر سونی خواهد بود. با این حال، باکس آفیس داخلی آن از مرد عنکبوتی ۲ نیز عبور کرده است.

هیچ کس انتظار چنین عملکرد قوی از Jumanji نداشت. این فیلم فراتر از انتظار ظاهر شده و بر خلاف رقابت قوی که وجود دارد بسیار خوب ظاهر شده است. این فیلم یک هفته بعد از Star Wars: Last Jedi اکران شد اما هنوز می‌درخشد. عملکرد این فیلم در هفته دوم اکرانش حتی از هفته اول نیز بهتر بوده است. روز سال نو، رکورد جنگ ستارگان را در باکس آفیس داخلی زد. عملکرد جهانی این فیلم قابل توجه بوده و تا پایان ژانویه بهترین فیلم سونی بدون حضور مرد عنکبوتی بود.

سایت خبری ددلاین گزارش داده که این فیلم به زدن رکورد فیلم‌های سونی ادامه می‌دهد. تخمین بین‌المللی پایان هفته سه روزه فروش جهانی تقریبا ۹۰۴٫۳ میلیون دلار است. خواهیم دید که این فیلم از مرد عنکبوتی ۲ در بازار داخلی و مرد عنکبوتی ۳ در بازار جهانی نیز گوی سبقت را خواهد ربود. همه چیز زمانی جذاب‌تر می‌شود که این هفته با اکران فیلم دنیای مارول، Black Panther، نیز همراه بوده است.

قطعا سونی از این آمار و ارقام راضی و خوشحال است، فیلم Jumanji دومین فیلم برتر سونی در بازار داخلی و جهانی می‌شود. در سطح جهانی این فیلم تنها از Skyfall عقب است. در سطح داخلی تنها اولین فیلم مرد عنکبوتی از آن جلوتر است. این دستاورد فوق‌العاده‌ای برای Jumanji است و آن را یکی از بهترین‌های تاریخ سونی می‌کند. در حال حاضر این فیلم از قدرتمندترین فرنچایز دنیا، فیلم‌های مرد عنکبوتی، پیشی گرفته و سونی را موفق‌تر نشان می‌دهد.

سوال اینجاست که آیا این موفقیت تکرار می‌شود یا نه؛ سونی ید طولانی در ساختن دنباله دارد. از آنجایی که آن‌ها به فیلم‌هایشان اطمینان خاطر دارند، دنباله این فیلم را دسامبر ۲۰۱۹ دوباره با جنگ ستارگان اکران می‌کنند. نویسندگان Jumanji، جف پینکر (Jeff Pinker) و اسکات رزنبرگ (Scott Rosenberg) این دنباله را می‌نویسند. انتظار می‌رود جیک کسدان (Jake Kasdan) نیز برگردد.

با این حال، داستان Jumanji هنوز به پایان نرسیده است. این فیلم در بازارهای آسیایی نیز عملکرد خوبی داشته اما هنوز در ژاپن اکران نشده است. این احتمال نمی‌رود که به یک میلیارد دلار برسد چون فیلم پلنگ سیاه در بازارهای زیادی با این فیلم رقابت می‌کند اما هم‌چنان برای سونی سودآور است.

تانی کال

سینماگیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *