فیلم First Man «دیمین شزل» جشنواره فیلم ونیز را افتتاح می‌کند

در حالی که «دیمین شزل» این روزها سرگرم تدوین فیلم فضایی خود «اولین انسان» (First Man) برای استودیوی یونیورسال است، خبر می‌رسد که او باید هر چه زودتر کارش را به پایان برساند و فیلم را به هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز که از ۲۹ آگوست تا ۸ سپتامبر برگزار می‌شود برساند. «لا لا لند» فیلم قبلی این کارگردان نیز در سال ۲۰۱۶ جشنواره ونیز را افتتاح کرده بود و در انتهای سال شش اسکار از جمله بهترین کارگردانی را تصاحب کرد.

اثر فضایی شزل با بازی «رایان گاسلینگ» در نقش «نیل آرمسترانگ» بر روزهای آماده شدن این فضانورد برای سفر در آن ایام باورنکردنی به ماه در سال ۱۹۶۹ با آپولو ۱۱ تمرکز می‌کند. «کلر فوی» ستاره سریال «تاج» نت‌فلیکس، «کایل چندلر»، «جیسون کلارک»، «کوری استال»، و «کریستوفر ابوت» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

سال گذشته جشنواره ونیز با فیلم «کوچک‌سازی» به کارگردانی «الکساندر پین» افتتاح شد، فیلمی که جوایز بهترین بازیگر زن نقش مکمل از صنف بازیگران آمریکا و نامزدی گلدن گلوب را برای «هونگ چائو» به همراه داشت. «گی‌یرمو دل تورو» که سال گذشته فیلم «شکل آب» را در ونیز به نمایش درآورد و در همان سال اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد، امسال ریاست هیأت ژوری را برعهده دارد.

با نزدیک شدن به پاییز جشنواره‌های فیلم هم یک به یک از راه می‌رسند. روز گذشته اعلام شد که فیلم «رم» (Roma) تازه‌ترین اثر «آلفونسو کوارون» برای نت‌فلیکس در جشنواره فیلم نیویورک اکران می‌شود. هفته آینده نیز اخبار مرتبط با جشنواره فیلم تورنتو منتشر خواهد شد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *