طرفداران و منتقدانی که واکنش و بازخورد مثبتی نسبت به فیلم Wonder Woman داشتند بسیار برای برادران وارنر و البته دنیای گسترش یافته دی‌سی (دنیای سینمایی دی‌سی) امتیاز خوبی محسوب می‌شود. عده زیادی معتقدند که لحن فیلم واندرومن و البته پیام و درون‌مایه‌های آن به خاطر واکنش بد و منفی منتقدان نسبت به فیلم‌های پیشین تغییر پیدا کرد که حال گویا با توجه به صحبت خود عوامل، اینطور نبوده است.

واقعیت کاری که «پتی جنکینز» (Patty Jenkins) (کارگردان این فیلم) با این فیلم انجام داد بسیار کمتر از آنچه که عده‌ای در سر می‌پرورانند و شایعه‌سازی می‌کنند هیجان‌انگیز است. مثلا خیلی‌ها معتقدند که واندرومن نتیجه تغییرات بسیار بزرگ و عمده و البته زیر و رو شدن استودیوهای دی‌سی بوده است. اما حال خود جنکینز توضیح داده است که بینش او برای شخصیت واندرومن و فیلم مستقل آن از یک دهه قبل در ذهنش شکل گرفته‌است و تغییرات این فیلم با آثار قبلی چیزی اجباری و تحمیل شده از سوی کسی نبوده است.

این مسئله که دی‌سی و عوامل اجرایی شرکت برادران وارنر جبهه منتقدان را گرفتند و حال می‌خواهند آن لحن تاریک زک اسنایدر را با یک فضای دلنشین‌تر ابرقهرمانی عوض کنند برای بسیاری از طرفداران خوشحال‌کننده خواهد بود. پتی جنکینز ابتدا در مصاحبه جدیدش در مورد بینشی که برای این فیلم داشت توضیح می‌دهد و سپس به طرفداران اطمینان می‌دهد که جف جانز (مدیر بخش فیلم‌های سینمایی دی‌سی) قرار است از این به بعد با همین لحن و حالت ساختاری کلی برای فیلم‌های آینده جلو برود.

فیلم Wonder Woman

جنکینز در مورد تاثیر فیلم‌های قبلی یعنی Batman V Superman و Suicide Squad برروی این فیلم گفت:

می‌توانست تاثیری داشته باشد و مسلماً در صنعت فیلم این اتفاق می‌افتد اما ما خیلی خوش‌شانس بودیم. دی‌سی برای ما چیزی تعیین نکرد. و من ۱۰ سال قبل این ایده را به دی‌سی و برادران وارنر گفتم که می‌خواهم داستان ریشه‌های این شخصیت را بازگو کنم. مانند کاری که کریستوفر ریو با سوپرمن انجام داد من هم می‌خواهم یک فیلم سینمایی عظیم برای این شخصیت بسازم. من ایده خیلی روشنی داشتم و آن‌ها هم از همان ابتدا حمایت کردند. پس ما از همان اول هم دیدگاه متفاوتی [نسبت به فیلم‌های پیشین] داشتیم. خیلی سخت است که بخواهیم یک چیزی را از یک فیلم به فیلم دیگر تعمیم دهیم. پس خوشبختانه باید بگویم نه. ما کارمان را آنطور که می‌خواستیم ادامه دادیم.

من گفتم که می‌خواهم به داستان ریشه‌ها بپردازم، و یک داستان عاشقانه بسیار خوب تعریف کنم، که در آن طنز نیز حضور داشته باشد. اگر بخواهیم از نظر محتوایی که در چه دوره‌ای داستان اتفاق می‌افتد و شخصیت منفی آن کیست حرف بزنیم… بله دچار تغییرات زیادی شد. اما محتوا مسئله نیست. برای من، روح این فیلم ثابت باقی مانده است. و من فکر می‌کنم روح واندرومن همین است. البته منظورم این نیست که فیلم‌های متفاوت و فوق‌العاده دیگری نمی‌توانند خلق شوند.

واندرومن با واکنش بسیار مثبتی از جانب منتقدین و البته طرفداران همراه بود. عده زیادی این فیلم را بازگشتی قدرتمند برای زنان در عرصه فیلم‌های ابرقهرمانی می‌دانند. شاید بزرگ‌ترین شخصیت مونث فیلم‌های ابرقهرمانی درچند سال اخیر Black Widow یا ناتاشا رومانوف در فیلم‌های مارول بوده است که با هرفیلم با واکنشی منفی و نقدهای شدید همراه بوده است. پتی جنکینز با گال گدات (Gal Gadot) بازیگر نقش واندرومن با هم اثری را خلق کردند که کمتر کسی می‌تواند به آن ایراد وارد کند؛ بخصوص باتوجه به جوی که برسر فیلم و به تصویر کشیدن قدرتمند شخصیت‌های مونث در خود دارد.

گیم شات

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *