بعد از گذشت زمانی اندک از رونمایی دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) کم‌کم نقاط ضعف این دو دستگاه پدیدار می‌شوند. دیروز در گزارشی منتشر شده درباره گوشی گلکسی اس 8 مشخص شد که فناوری تشخیص چهره این گوشی قابلیت شناسایی فرد واقعی و عکس را نمی‌تواند از هم تمایز دهد و اگر شما عکس مالک را روی گوشی بگیرید می‌توانید قفل گوشی را باز کنید! البته این مشکل شناسایی، چندین سال پیش در فناوری تشخیص چهره مورد بحث بود و حتی سیستم اندرویدی تشخیص چهره هم با این مشکل مواجه شده بود.

بنا به این گزارش جدید سامسونگ نتوانسته این فناوری را به‌روزرسانی کند و تنها نسخه ابتدایی را روی گلکسی اس 8 نصب کرده است و به نوعی این ویژگی تزئینی است و به صورت جدی برای تامین امنیت گوشی نباید آن را در نظر گرفت. در این گزارش آمده حتی فردی می‌تواند با گرفتن این گوشی جلوی مالکش که در حال خوابیدن است یا حتی با عکس مالک قفل آن را باز کند و در حال حاضر فناوری تشخیص صورت به کار گرفته شده برای گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 8 نوعی تفریح به شمار می‌آید و نباید آن را برای قفل و باز کردن گوشی (تامین امنیت اطلاعات) به کار گرفت.

هنوز کمپانی کره‌ای سامسونگ به این گزارش منتشر شده واکنشی نشان نداده و این خبر را تایید نکرده است ولی چیزی که مشخص بوده این است، که این کمپانی بیشتر دو فناوری تشخیص اثر انگشت و تشخیص عنبیه چشم را برای قفل و باز کردن گوشی مد نظر قرار داده و مانور زیادی روی فناوری تشخیص صورت نداده است. شاید بتوان گفت یکی از ضعف های بزرگ پرچم‌دار سامسونگ درست کار نکردن این قابلیت جدید است.

دیجی‌رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *