سامسونگ به تازگی از گوشی‌های پرچمدار جدید خود با نام‌ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرد و کاربران بسیاری از شنیدن اینکه بر خلاف برخی گوشی‌های هوشمند جدید، این محصولات دارای جک هدفون 3.55 میلی متری نیز هستند، خوشحال شدند.

با وجود اینکه هنوز هم جک هدفون 3.5 میلی متری از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است، اما هیچ شکی در این نیست که آینده گوش دادن موسیقی در گوشی‌های هوشمند، به فناوری‌های بی‌سیم گره خورده است. خوشبختانه سامسونگ در این زمینه نیز آینده نگری خوبی داشته و گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس اولین گوشی‌های هستند که از بلوتوث نسخه 5.0 با امکان اتصال دو هدفون به صورت همزمان، پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس اعلام گروه SIG، در مقایسه با بلوتوث نسخه 4.2، نسخه 5.0 این فناوری دارای برد چهار برابری، سرعت دو برابری و همچنین ظرفیت پخش پیام هشت برابری است. گروه SIG که مخفف عبارت Bluetooth Special Interest Group می‌باشد، وظیفه توسعه، ارائه مجوز و همچنین تعیین استانداردهایی برای پروتکلهای بی‌سیم را بر عهده دارد.

هدفون‌های بی‌سیم گلکسی اس 8

افزایش پهنای باند در بلوتوث 5.0 به معنای اتصال پایدارتر و مقاوم‌تر به بلوتوث می‌باشد و این خبر بسیار خوبی است زیرا حقیقت این است که اتصالات بلوتوث امروزی با ایرادات بسیاری همراه هستند. نسخه 5.0 بلوتوث توانایی تغییر آینده بازی‌های گوشی‌های هوشمند را نیز دارد. کافیست تا به قابلیت اتصال همزمان دو هدفون و یا اسپیکر به گلکسی اس 8 دقت کنید تا متوجه این موضوع شوید.

پیش از این برای اینکه دو نفر بتوانند به آهنگی در یک گوشی هوشمند گوش کنند، یا باید آن را از طریق اسپیکر پخش می‌کردند و یا اینکه به صورت مشترک از یک هدفون سیمی استفاده می‌کردند. اما در گلکسی اس 8 با یک جفت هدفون بی‌سیم، می‌توانید همراه با دوست خود به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش کنید. برای این کار حتی لازم هم نیست که هر دو در یک اتاق باشید، زیرا برد زیاد بلوتوث 5.0 به شما این امکان را خواهد داد تا در فاصله‌ای نسبتاً دور نیز همچنان از اتصالی پایدار لذت ببرید.

از یکی دیگر از کاربردهای این فناوری جدید می‌توان به ملحق شدن دو نفر به صورت همزمان به یک مکالمه گروهی در گلکسی اس 8 اشاره کرد.

دیجی‌رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *